torstai 8. heinäkuuta 2021

Söderlångvikin kartano




















































Tämän lähemmäksi Italiaa ei tällä hetkellä päästä, mutta tämä täytti sydämessäni nyt pienen Italian ikävän. 

(Ensi kesänä kun meillä on 10v. hääpäivä, haluaisin matkustaa Comojärvelle <3). 



Tänään tehtiin kuitenkin mökiltä päiväretki Kemiönsaareen. 


Amos Andersonin (1878-1961) kesäasunto, joka tänä päivänä museona toimii, on ihan sanoinkuvaamattoman vaikuttava näky kaikessa kokonaisuudessaan. 


Tästä olen paljon kuullut ja nähnyt kuvia ja täällä olen pitkään halunnut käydä.

Tänään se toteutui ja mun sydän suorastaan pakahtui siitä kaikesta kauneudesta ja upeudesta. 




Kartanolle kuuluvat mm. laajat omenatarhat ja ne jos joku toi vielä Italialaisen tunnelman <3.



Otin varmaan 200 kuvaa täältä ja yritin teille nyt tiivistää niistä parhaimmat. 


Aivan mun sielunmaisema. 

Samu ja vanhempani jo soittivat pari kertaa mun perään missä olen, tai oikeastaan mihin jäin, kun tulin niin hitaasti heidän perässään. Siellähän mä ihailin omenalaaksoa :D. 



Kaksikerroksinen (plus kellarikerros) kartano oli iso ja upea. Huoneita vaan tuli lisää ja lisää. 
Näköalat jokaisesta ikkunasta olivat myös mielettömät! 



Samu sanoi heti kartanoon sisäänastuessaan:
"Tänne mä haluan muuttaa eläkkeellä". 


No, pienen hetken saatiin kuvitella miltä kartanon rouvalta ja herralta on tuntunut asua tässä upeassa miljöössä ;). 



Amos Anderson on rakastanut Italiaa, joka tässä paikassa todella näkyy <3.



Edes sanat eivät riitä nyt kuvaamaan tätä tunnetta joka tuolla ruusu- ja omenatarhassa kuljeskellessa oli.


Kuvista tulee esiin edes pieni murto-osa, mutta tämä kannattaa käydä ihan paikanpäällä katsomassa.



Tänne pääsee ihan autolla, eli ei tarvitse mitään lossiylityksiä. 

Myös veneellä sinne pääsee! 


Äitini ja isäni olivat taas meidän matkassa mukana ja meillä oli todella ihana päivä.



Sateeseen varauduttiin koska meillä mökillä alkoi aamuyöstä aivan kamala sade, joka jatkui useamman tunnin. 

Kemiönsaarella aurinko kuitenkin paistoi joka kruunasi tämän Italialaisen tunnelman. 


Mukaan ostettiin vielä oman tilan omenamehua sekä omenahilloa, joten täytynee "lettukestit" mökillä huomenna tai lauantaina pitää :).



Laitan vielä erikseen toisen jutun mm. lounassuosituksesta täällä Kemiönsaarella sekä mitä paikkoja haluaisin vielä kesällä käydä näkemässä.




Tiina




Facebook

Instagram







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti