sunnuntai 21. kesäkuuta 2026

Juhannus

 







































Meidän juhannus kuvina :).


Torstaina mentiin ja tänään tultiin takaisin kotiin. Ja voi että miten onnistunut pieni mökkiloma meillä olikaan! Kelit oli mitä mahtavimmat ja saatiin olla oikeastaan kokoajan ulkosalla.



Oltiin ensimmäistä kertaa yötä mökillä nelihenkisenä perheenä ja mökkiin piti mahduttaa nyt yksi sänky lisää. Sanotaanko, että sopu sijaa antaa :D. Pakkohan ne sängyt oli mahduttaa ja pienessä mökissä ei montaa paikkaa niille ollut, mutta onpahan kaikilla sängyt missä nukkua, pääasia :) ! Sisustussilmät saivat siis jäädä nyt kakkoseksi ja tärkein meni ensimmäiseksi :).


Isäni veli vaimoineen oli myös perinteisesti juhannusaattoa meidän kanssa viettämässä. 


Leivoin perinteisen mansikkakakun mökille viemisiksi.


Leonan oikea syntymäpäivä oli tänään sunnuntaina ja yllätettiin meidän pieni rakas kolmevuotias pienellä "kakulla" kynttilöineen aamupalan jälkeen. Kotona odotti yllätyksenä nukkekoti ja mökillä annettiin jo ns. "aloituspakkaus" nukkekotiin pupuineen.

Voidaan sitten pikkuhiljaa täydentää nukkekotia kalusteilla. 

Nukkekoti oli aivan hitti! Sillä leikittiin iltapuuhiin asti. Kun nukutin Leonaa, sanoi hän:
"Äiti, se nukkekoti on aivan ihana, Leona tykkää siitä todella paljon. Siinä on ihania pikku tavaroita ja monta pupua".


Vanhempani antoivat myös Leonalle todella kauniin perhos kaulakorun <3.

Perjantaina kummatkin lapset saivat sedältäni ja hänen vaimoltaan syntymäpäivälahjat myös, eli juhlahumua on ollut ilmassa.



Tänään käytiin kolmisteen Samun ja Leonan kanssa soutelemassa. Leona oli aivan innoissaan siitä, tosin se taisi häntä vähän jännittää kun äidin sylissä halusi koko matkan istua <3.



Pieni mökkiloma teki hyvää koko perheelle!

Linus oppi pari viikkoa sitten konttaamaan, niin hänen perässään sai joku kokoajan "juosta". Meidän pieni tutkimusmatkailija kun haluaisi myös kaiken laittaa suuhun. Silmät saa olla siis selässäkin!



Ensi viikolle uusia kesäretkiä suunnitelmissa.







Tiina






Facebook
Instagram


























torstai 18. kesäkuuta 2026

Leonan 3v. synttärit

 














































Heii :).

Viime viikonloppuna vietettiin etukäteen Leonan 3v. synttäreitä. Oikea syntymäpäivä hänellä on vasta tulevana sunnuntaina.


Meidän rakas 3v. toivoi perhossynttäreitä ja parhaani mukaan yritin ne toteuttaa.


Tällä kertaa leivoin itse kakun. Mansikka täytekakun. Äitini leipoi mokkapaloja jotka koristeltiin perhosin. Lisäksi tein valmiista donitseista perhosia, niistä tuli pienellä vaivalla aika kivoja :).

Lisäksi leivoin kaksi kasvispiirakkaa ja ystäväni Karoliina auttoi coctailpiirakoiden ja munavoin kanssa.

Kurkkuja, pikku tomaatteja, vaahtokarkkeja, keksejä ja sipsejä...

Niistä oli nämä synttärit tehty!

Ja ihanista vieraista <3 !

Juhlia juhlittiin 9 lapsen ja 19 aikuisen kesken.

Ruokapöydän katoin lapsille. Siinä tuli samalla semmoista "kaverisynttäri fiilistä" :).


Syntymäpäiväsankari toivoi lahjaksi vaaleanpunaisen kaivurin ja Baby born nuken tarvikkeita ja vaatteita. Ja niitä hän sai, myös sen vaaleanpunaisen (pinkin) kaivurin :).



Keksin ihan itte lapsille "perhosjahdin". Eli vastaava kuin onginta, mutta haavilla "metsästettiin perhosia ja jokaisen haaviin tarttui perhosen lisäksi yllätyspussukka joka sisälsi pillimehun, perhossaippuakuplan, vaahtokarkin, kaksi pientä suklaata, ilmapallon ja pillin.

Lasten pikku lakanaan kiinnitin perhostarroja.


Pihaleikkejä oli vielä tarkoitus leikkiä, mutta vettä satoi kaatamalla, joten ne jäi.


Leona oli niin suloinen perhonen! Ihmettelin kun jaksoi iltaan asti pitää perhosen siipiä. 
Ja kasvotarrojen kanssa olisi toinen halunnut mennä nukkumaan.
Hiukset hän halusi jättää auki, joten laitettiin ne vaan päältä pienin pinnein kiinni ja annettiin hänen luonnonkiharat hiuksensa muuten kuivua itse.


Voi miten ihana synttäripäivä muistoineen meillä oli!


Nukkekodin hän saa vasta tulevana sunnuntaina, oikeana syntymäpäivänään.



Nyt toivotan teille kaikille oikein ihanaa juhannusta <3.







Tiina






Facebook
Instagram