maanantai 23. marraskuuta 2020

Rakas Joulupukki





Mä harvoin menen hiljaiseksi tai hämilleni. 


Mä olen ihmistyyppi kuka ajattelee aina ensin muita, vielä vähän lisää muita ja vasta ihan viimeiseksi, jos silloinkaan itseäni. 


Moni saattaa pitää mua vaan pinnallisena ihmisenä, koska pidän kaikesta kauniista. 


Sisältä, sydämeltäni olen kaikkea muuta kuin pinnallinen. 


Tähän postaukseen innosti lukijani, jonkun teidän, minulle täysin tuntemattoman ihmisen kommentti edellisen, "Joulu eteisessä" juttuun jätettynä.

Tämän kommentin pääsee jokainen näkemään halutessaan!


Kommentti ja kysymys joka juttuun oli minulle jätetty kuului näin:


"JOS KIRJOITTAISIT JOULUPUKILLE KIRJEEN NYT, MITÄ SIINÄ LUKISI <3"? 


Tämä oli todella IHANA kommentti ja kysymys, ja se tosiaan inspiroi minua kirjoittamaan heti tästä kokonaisen jutun, ei pelkästään vastaamaan tähän ihanaan kommenttiin tuikituntemattomalle Jasminille <3.


Se miksi tämä niin kovaan meni syvälle sisimpään, mä olen aina ollut se kuka rakastaa ilahduttaa muita antamalla muille lahjoja. 

Oli sitten "joulu tai juhannus". 


Toki vanhempani ovat aina muistaneet minua esim jouluisin, vielä aikuisenakin, mutta mä en ole koskaan esimerkiksi ollut parisuhteessa jossa mies ostaisi minulle lahjoja jatkuvasti tai aina edes merkkipäivinä ja jouluina. 

Monesti olen toki ihan itse sanonut, ettei mulle tarvitse ostaa mitään, ei multa puutu mitään. 


MÄ olen se kuka ostelee yllätyksiä ympäri vuoden.

En ole tottunut itse saamaan lahjoja niinkään. 

Ja se on ollut mulle aina oikeastikin OK! 



Mutta mitä mä kirjoittaisin joulupukille jos nyt kirjoittaisin hänelle kirjeen? 


Mikä olisi mun toive? 


Mun joulutoive? 



No ihan alkuun on sanottava, että vaikka meiltä puuttuu meidän kodista vaikka mitä. 

Niin imuri, mattoa, sängynpäätyvalaisimia, hyllyjä, ruokapöytä, ehjä lavuaari sekä kylpyhuoneen peilikaappi...


Mä en toivoisi näistä mitään. 


Vaikka ne haluankin, mä pystyn olemaan ilmankin.

Pystyn elämään ihan hyvin ilmankin niitä, ja hankkia niitä pikku hiljaa tulevaisuudessa kun siltä tuntuu. 


Mä en toivoisi mitään materiaa. 

En edes, vaikka oikeasti tarvitsisin mm. housuja. Mulla ei ole kaapissa kun kahdet nilkkapituiset kesäfarkut ja yhdet neule collarihousut.

Aika vähän siis housuja.. 

Pärjään niilläkin, vaikka täysipituiset farkut olisi kivat näin talvella. 

Myös joku pidempi, paksu talvitakki tulisi tarpeeseen, koska edellinen hajosi viime vuonna. 


Vaikka maailma on täynnä kaikkea ihanaa ja  kaunista, mistä kovasti pidän, mitään materiaa en nyt toivoisi joulupukilta. 


Mutta tiesin heti kun tämän kommentin/ kysymyksen luin, mitä oikeasti toivoisin ja mitä tähän vastaisin.


Mitä mä haluaisin? 


Mun kirje joulupukille kuuluisi näin:



"Rakas joulupukki. 

En ole kirjoittanut sinulle vuosiin, varmasti lähes 30-vuoteen.

Ehkä minun olisi pitänyt tämä tehdä ja kirjoittaa sinulle jo aiemmin. 

Mutta nyt on se joulu, joulu 2020 kun kirjoitan sinulle vuosien jälkeen, sillä minulla olisi sinulle toive, vain yksi toive. 

Yksi toive minulle. 

Mitä minä oikeasti haluaisin koko sydämestäni. 

En toivo nyt maailman rauhaa, terveyttä ja ruokaa muille. 


Vaan toivon tällä kertaa täysin itselleni. 

Vain yksi toive, koska se on suurin ja ainut  toiveeni. 

Tämä olisi suurin lahja mitä voisin koskaan saada jos se toteutuisi. 


Mun lahjatoiveella olisi kymmenen varvasta ja kymmenen sormea.

Pieni suppusuu ja pyöreät silmät. 

Pehmeät jalkapohjat jota suukotella. 

Pyöreät posket jota silitellä. 

Pieni nyytti, kuka myöhemmin kutsuisi minua nimellä ÄITI <3.


Toivoisin, että sylini ei olisi enää "tyhjä"! 


Tämä on ainoa toive mitä joulupukki toivoisin!"


<3


Se miksi tämä Jasminin kommentti ja kysymys meni suoraan sydämeen, johtui paljolti siitä, että olin suorastaan hämilläni kun joku kysyi minulta, 

"Mitä SINÄ Tiina toivoisit Joulupukilta"? 


Toisekseen vaikka tätä toivetta on pitkään pidetty yllä, eikä se ole varsinaisesti arka aihe minulle puhua, vaikka en sitä tässä kohtaa haluakaan avata enempää, se on ainut lahja mitä elämältä toivoisin. 



Ihan hurjan iso kiitos sinulle Jasmin, kun jätit tämän kommentin.

Se todella oli valtavan kaunis ja sydäntä lämmittävä kysymys <3.

Osui ja upposi! 


KIITOS! 



Joulun taikaa, kimallusta ja kultahippusia kaikille joulupukkiin uskoville! 



Rakkaudella, 



Tiina



Facebook

Instagram





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti