maanantai 6. toukokuuta 2019

Koru jolla on merkitys














Synttäreitäni juhlittiin pari viikkoa sitten ja lupasin näyttää myöhemmin mitä Samulta sain lahjaksi!

Aloitan kuitenkin ennen kun pääsen itse asiaan, siitä miten itse ajattelen ja toimin lahja-asioissa.


Kummilapset ja heidän lahjat ovat niin synttäreinä kuin jouluina tärkeitä muistaa, tai näin ajattelen itse.

Mutta, mitä tulee mun ja Samun lahjoihin ajattelen eri tavalla.


Mä koen, että olisi tyhmää ostaa lahja vaan sen takia, että olisi syntymäpäivä.

Täytyisi mennä kauppaan ja miettiä mikä olisi nyt tänä synttärinä hyvä lahja..


Jos mitään tiettyä tarvetta tai ns. toivetta ei ole, koen, että lahjan saaminen ja antaminen on jopa "turhaa" jos "kaikkea jo on".


Ymmärrätteköhän pointtia mitä tarkoitain?


En siis koe, että just esimerkiksi synttärit olisi se juttu milloin ostaa toiselle jotain.

Jos synttärinä ei oikeasti ole tarvetta millekään, koen, että ns. "väkisin ostaminen" on ihan typerää.


Mä voin ostaa toiselle jonkun yllätyksen milloin vaan jos joku tietty asia tulee vastaan ja se muistuttaa lahjansaajaa jollain tavalla.
Ei siihen tarvita erikseen tiettyä juhlapäivää!

Mä koen, että jo yhden ruusunkin saaminen juhlapäivänä riittää, ei sen tarvitse olla mitään sen suurempaa!


Mitä tulee mun viimeisimpään synttärilahjaan, niin kävin ennen mun synttäreitä Samun kanssa keskustelun hänen puolelta mitä toivoisin lahjaksi.

Vastaukseni oli seuraava:
"En kyllä tällä hetkellä oikeasti tarvitse yhtään mitään, joten ei oo välttämätöntä ostaa mitään".

Sain tähän kuitenkin vastauksen takaisin, että 
"No, jos sulla tulee jokin juttu mieleen niin kerro" :).

Tässä kohtaa annoin vinkin, että jos Samu nyt välttämättä haluaa jotain mulle hankkia, niin Pandoran käsikoruni ei ole vielä "valmis", joten jos hän haluaa, voisi hän siihen ostaa yhden helan lisää.

Mutta.

Toivoisin, että hän valitsisi jonkun mikä muistuttaisi hänestä minua.



Tästä päästäänkin itse asiaan.


En tiedä kuinka monelle Pandoran käsikorut ovat tuttuja, mutta ideahan näissä on, että ensin valitaan erilaisista vaihtoehdoista itse käsikoru/ranneke, jonka jälkeen siihen voidaan ostaa erilaisia heloja joita valikoimasta löytyy satoja erilaisia.


Heloja on vaikka minkälaisia, moneen eri teemaan sopivia ja monen eri värisiä jne.


Olen itse ihastellut näitä koruja jo vuosia, mutta itse rannekorun ostin itse vasta n. vuosi sitten jonka jälkeen olen siihen muutaman erilaisen helan ostanut.


Tosiaan sadoista erilaisista heloista löytyy niin paljon kauniita asioita, mutta itse haluan, että jokaisella on jokin pintaa syvempi merkitys.


Kauniin korun nyt saisi vaikka kerralla täytettyä jos näin haluaisi.

Itse olen hankkinut helat yksi kerrallaan ja näin kasvattanut korua.

Koska valikoima uudistuu aika-ajoin, tulee heloihin lisää vaihtoehtoja.


Helojen hinnat vaihtelevat "muutamasta kympistä pariin sataan", joten näin ollen myös hintaa on helppo säädellä kun ei osta koko koruun heloja kerralla.



Mulle tämä koru on siis erittäin henkilökohtainen, eikä mulla ole mikään tarve sitä täyttää täyteen nopealla aikataululla.

Vasta kun joku tietty hela iskee syvälle sisimpään, se pääsee koruun :).

Koru on kuitenkin kaunis näinkin käytettynä, eikähän sitä ole edes pakko täytää kokonaan.


Synttäripaketista tuli sydän isolla timantilla, aika söpöä eikö <3.


Mietin, että mikäköhän "Nalle Puh" sieltä tulee ;).



Ainakin yhdellä mustan värisellä helalla koru vielä täyttyy joku päivä ja siihenkin liittyy oma tarinansa miksi juuri tämmöisen tahdon.



Pandoran sivulta näet lisää mikäli haluat tutustua niihin lisää, 
varoituksena ;), 
siellä on sitten kaikkea  i h a n a a <3.

Jumbossa (Vantaalla) on myös oma Pandoran liike, sieltä olen itse ostanut omani.




Kaunista alkanutta viikkoa!




Tiina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti