maanantai 13. maaliskuuta 2017

"Taideterapiaa" - never give up












Iloista alkanutta viikkoa!

Muutamia kuvia viikonlopulta! Kyllä niin silmä lepää tässä uudistetussa kodissa <3.

Täällä on mies pitänyt nyt pientä taukoa remontin kanssa. Koko alkuvuosi kun on mennyt täällä remonttikaaoksen keskellä ja "mitään muuta elämää" ei ole (yhdessä) ollut niin nyt on pieni tauko meneillään. Viikon verran ainakin..

Vaikka viikonloppu oli lyhyt niin olipas kiva tehdä vähän muutakin ja olla ilman korvatulppia :D. Kyläilyä, ulkoilua, kotoilua jne.

Mä kun taistelen käsieni tarveydestä tässä ja käyn isoja asioita läpi sen takia. Käsien terveyden menettäminen vaatii tietynlaisia kompromisseja jatkuvasti arjessa. Koska olen käynyt jo viisi käsileikkausta läpi vain muutaman vuoden sisällä ja oikea ranteeni on avattu yhdeksästä eri kohtaa ja koko ranne on "uudelleen rakennettu", eikä sitä silti ole saatu kuntoon on elämä välillä "haastavaa".
Jokainen tietää miten tärkeät kädet ovat, mutta siinä vaiheessa kun ne "viedään" sulta iskee se todellisuus vasta kunnolla.

Mun ammatti (parturi-kampaaja) ja monet harrastukset liittyivät käsillä tekemiseen.
Sain elantoni käsillä tekemisestä. Vapaa-ajalla väkersin käsin mitä milloinkin.

Vaikka kaikki käsillä tekemisen aiheuttaa kipua sekä heikkoutta niissä en vaan voi lopettaa kaikkea sitä taiteilua mikä musta "tulvii".

Pienissä hetkissä - osissa vaikka, mutta luotava on :).

Ala-aste ikäisenä harrastuksiini kuului monta vuotta kuvataidekoulu. Siellä niin maalattiin kun taiteiltiin milloin savesta, kipsistä jne.
Nyt muutaman vuoden ajan on maalaaminen kummitellut mun ajatuksissa.
Teinkö aiemmin asialle mitään? En. Mutta nyt, eräs tuttu antoi mulle lahjaksi taulupohjan, siveltimet ja joitain värejä. Hän tietää hyvin käsieni kunnon, mutta halusi silti kannustaa mua maalaamaan. Hän vähän niinkuin potkas mua eteenpäin tässä maalaamisessa!

No, tässä viikonloppuna mä sitten päätin kokeilla :). Se oli menoa taas se, heheh :). Muistin kuinka ihanaa ja "terapeuttista" se onkaan! Eihän sitä tarvitse tehdä koko taulua kerralla valmiiksi, tekee sen mitä jaksaa. Tekeehän ne oikeatkin taiteilijat yhtä taulua vaikka monta vuotta.

Mikä oli taas muistutus - opetus!    N e v e r   g i v e   up !

:)

Niinhän mä näitä tekstejäkin teen, välillä muutamanakin päivänä.


Näin Svaneforssin mallistossa joskus tuolla idella tehdyn taulun ja ihastuin siihen. Päätin tehdä siitä nyt oman version.

Maalaaminen on todella kivaa! Haluan ehdottomasti kannustaa jokaista ketä se yhtään kiinnostaa kokeilemaan  sitä :). Ei tarvitse osata etukäteen!


Iloa viikkoosi!


Pus!



Tiinamaria


( Style by Tiinamaria myös facebookissa)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti