perjantai 29. huhtikuuta 2022

Vappupallo & arki kuulumisia




















Hyvää iltaa <3.


Meillä on tänään vuosipäivä Samun kanssa. 15v. sitten tänä päivänä alkoi meidän tarina <3. 


Ollaan vietetty tänään vapaapäivää yhdessä, mutta eipä me kummoista olla tehty. Syömässä käytiin päivällä jonka jälkeen otettiin yhdessä päikkärit. 


Käytiin myös pyörähdys vanhemmillani kun sain isältäni jokavuotisen vappu puhelun:

"Moikka, ostin sulle vappupallon, apinan. Huomenna leivon myös munkkeja niin tulkaa huomenna vielä myös kahville ja syömään niitä" .


Voihan isi <3.


Isäni on ostanut mulle vappupallon joka vuosi vaikka mittarissa on jo 39v. Tämä varmasti oli viimeinen pallo minulle ja ensi vappuna pallon saa varmasti meidän mini tyyppi. 


Apina kotiutettiin tänään ja laitoin sen tuohon meidän beben nurkkaukseen.

Älkää vetäkö vääriä johtopäätöksiä vaaleanpunaisesta tyynystä joka on vauvan sängyssä jossa minäkin olen vauvana nukkunut. 

Sukupuolesta ei siis vielä ole tietoa!!

Tuo tyyny on muutenkin meidän sängyllä ja yöksi se aina otetaan sängyltä pois ja olen sen johdosta sen vaan tuohon sänkyyn laittanut ja se näyttikin siinä aika kivalta muutenkin. 


Beben korinen ensisänky on jo siitä syystä paikoillaan, että mulla on "pieniä psykologisia ongelmia" tajuta että meille oikeesti on vauva tulossa.

Kun tahatonta lapsettomuutta on takana toistakymmentä vuotta, on mun edelleen monesti vaikea tajuta että ihan oikeasti olen raskaana. Vaikka ollaan monet sydänäänet kuultu ja ultrassa käyty neljä kertaa jossa pienen olemme saaneet nähdä. 


Ja kuten kuvista näkyi, on mun masu todella jo kasvanut. Kaikki muut tämän jutun kuvat ovat tältä päivältä, paitsi tuo kuva Iineksestä pandojen kanssa on alkuviikolta.

Tältä aamulta on tuo hyvin arkinen kuva 

( :D ) missä mulla on mustat legginsit jalassa ja puoli tuntia myöhemmin kun puin ns. Päivä vaatteet, ei masua enää valkoisessa väljässä mekossa enää kunnolla näekään.

Mutta mekon alla on jo hyvin pyöristynyt vauva masu. Voisin tästä koosta päätellä, että musta tulee melko iso :D. Viides raskauskuukausi alkaa juuri ja kiloja on tullut 4,5kg.


Mitään mielitekoja mulla ei oo missään vaiheessa vielä ollut. Olen muutenkin enemmän kylmän ruoan ystävä ja se ehkä ainoastaan vaan korostuu nyt. Voisin elää pelkillä salaateilla, marjoilla, hedelmillä, kirsikkatomaateilla, smoothieilla, luonnonjugurtilla...


Joka päivä syön vähintään yhden kylmän  salaatin ja oonkin nyt ostanut joka päivälle Hetki -valmiin salaatin kun saanut niistä helposti vaihtelua. (Plus väsymyksen takia olen mennyt nyt monessa asiassa siitä missä aita on matalin.) Siinä kyljessä maistuu yleensä luonnonjugurtti tai hedelmä. Tänään meni parempiin suihin koko mansikkarasia, tosin tuo Pariisin pikku possu aina syö "puolet" mun ruuista. 

Kauppaan oli tullut (ihanalla 6€:n) hinnalla Suomalaisia mansikoita ja niitä täällä varmasti menee ennen kun myyntiin tulee muutkin kotimaiset marjat.


Rakas ystäväni Outi toi mulle viikolla ihanat onnittelukukat jotka nyt upeina kaunistaa ruokapöydällä. 


Huomenna, vappuaattona ollaan menossa ystäväni Annikan perheen luokse vappu brunssille, johon myös toinen lapsuusystävämme Susanna perheineen tulee.

Brunssin jälkeen ollaan vielä menossa vanhemmilleni munkki-kahville jonne viedään Iines leikkimään vanhempieni koiran Aidan kanssa brunssin ajaksi. 


En tiedä uskallanko vielä iloita, mutta hyvältä näyttää, meinaan Pääsiäisen jälkeen en ole raskauspahoinvoinnista kärsinyt. Pelkästään väsy on vielä vahvasti läsnä. 



IHANAA VAPPUA KAIKILLE! 



Tiina



Facebook

Instagram








2 kommenttia:

  1. Mukavaa vappua! 🥳 Ja vitsit miten ihana tuo vappupallo perinne! 😍 Just ystävien kanssa muisteltiin että omassa lapsuudessa nuo pallot oli melkoisen tyyriitä ja itsekään en koskaan sellaista tainnut kinuamisesta huolimatta saada. Nyt näytti Tokmanni myyvän alle 4 euron vappupalloja, eli tänä päivänä onneksi (ja toivottavsti) jokaisella lapsella on mahdollisuus vappupallo saada. ❤️ Meidän neiti 3vkoa ei kyllä vielä tänä vappuna vappupalloa saanut... 🤭

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon🥳. Niin kyllä on, vaikka kyllähän mua joka vappu aina vähän hymyillyttää kun isi vieläkin mulle pallon ostaa🎈, mutta ihana ele kyllä on💕. No niinpä, toivonmukaan jokaisella lapsella tämä päivänä mahdollisuus omaan palloon🎈🙏.

      Poista