maanantai 6. heinäkuuta 2020

Patologin vastaukset ja Espadrillot













"Minkälaiset Espadrillot ostit Hangosta" ? 

"Etkö vieläkään ole saanut sun sappirakon tuloksia" ?




Kengät jotka Hangon retkeltä By Piasilta ostin, näkyy kuvissa ja TÄNÄÄN aamulla sain vihdoin ja viimein tulokset. 


Koska en ollut saanut lääkäriltä puhelua, eikä tulokset näkynyt vieläkään omakannassa, aloin tänään soittelemaan niiden perään. 


Kun kerroin teille asiasta, leikkauspäivästä ja siitä, että sappirakko ei ollut normaalia nähnytkään, kerroin myös, että mun intuitio sanoi ettei mulla syöpää(kin) voi olla. 


Tämä rauhallisuus ja luotettavuus omaan intuitioon kesti kaksi viikkoa. 


Sitten menin ja googlasin 
"sappirakon syöpä".


SE OLI VIRHE! 


Suuri virhe. 




Se sai mut jopa niin ahdistuneeksi ja pelokkaaksi, että muutamat kyyneleet valahti poskille. 


Samu kääntyi pianolta katsomaan mikä mulle tuli. 

Kerroin, johon sain vastauksen todella topakasti:


"Noniin, nyt Tiina se Google kiinni, odotetaan niitä vastauksia" ! ! 


Syy miksi niin kovasti lukemaani säikähdin, oli sappirakon syövän oirekuvaukset.


"Sappikivien lisäksi, vatsaoireet, kuten ripulointi, vatsakivut ja vatsan turpoaminen" .

"Sappirakon syöpä löydetään lähes poikkeuksetta aina vahingossa, samalla kun potilaalta ollaan poistamassa sappirakkoa sappikivien takia" .

"Sappirakon syöpä on hyvin vaarallinen, koska se leviää todella nopeasti mm. haimaan ja maksaan ja muihin sisäelimiin. Yleensä tämä syöpä löydetään liian myöhään" .



Se oli todella iso virhe mennä ja googlettaa se!!


Älkää ikinä menkö ja googlettako mitään jos teillä epäillään jotain, mutta ette ole vielä saanut vastauksia. 


Tämän jälkeen mä meinaan mietin asiaa päivittäin. 

Kävin iltaisin töiden jälkeen katsomassa omakannan, johon tuloksia ei vieläkään tähän päivään mennessä saapunut. 


Tänään tippui iso kivi harteilta sekä sydämeltä kun puhelun toisessa päässä sanottiin:

"Ei syöpään viittaavaa.
Sappirakon krooninen, pitkäaikainen tulehdus on aiheuttanut sen muuttumisen ja  kokonaan arpeutumisen". 

Kysyin muutaman kerran, onhan tää nyt ihan varma näin, ettei mulle soiteta myöhemmin ja sanotakin toisin?!


Hoitaja sanoi hieman epävarmalla äänellä, 
"No ei sun mun mielestä tarvitse olla huolissaan enää".

Puhelu loppui, mutta en ollut kuitenkaan ihan sataprosenttisen vakuuttunut, koska hoitaja tämän hieman epävarmalla äänellä tulkitsi ja sanoi, että näin hän sen ymmärtää. 


Ei mennyt kun 10 minuuttia kun mulle soitettiin takaisin. 

Hoitaja soitti vielä perään ja kertoi, että kävi vielä varuiksi varmistamassa asian lääkäriltä ja näin se oli, ei huolta siis enää.


HUH!


Nyt jäi luottavainen olo! 


En olisi varmasti niin säikähtänyt lukemaani Googlesta, jos mun suolisto toimisi normaalisti, mutta ikävä kyllä kun se ei toimi. 
IBD-diagnoosin (ärtynyt paksusuoli) sain pari viikkoa ennen sappirakon leikkausta kun olin peräsuolen tähystyksessä. 
Tähystyksestä, eikä koepaloista löytynyt mitään, yhtään mitään. Kaikki näytti niiltä osin täysin terveeltä. 

Mutta kun mun suolisto toimii kaikin puolin muuten kun terve suolisto. Oireiden takia siis sain tuon diagnoosin ja ohutsuolen tähystystä suositeltiin. 


Tällä mennään nyt. 

Iso helpotus kyllä nyt kun tulokset sain! 



Maanantai ja arki lähtenyt taas rullaamaan. 


Samu teki tänään meillä ruokaa ja tadaa, kanaa ;).

Mä toivoin kanaa ja tällä kertaa kookoskermaan tehtynä eikä vaan pannulla paistettua sellaisenaan ja kasviksia. Pakastimessa oli yksi pussi meille uusia wokkivihanneksia joten se testattiin lisukkeeksi ja oli Samu siihen kylkeen myös riisiä itselleen keittänyt, mitä päätyi kyllä myös mun lautaselle tällä kertaa :). 


Kookoskerma ja kana toimii todella hyvin yhdessä, ja oli vähän vaihtelua sille pelkälle paistetulle kanalle. . .



Täällä kaikki siis hyvin, viikko on lähtenyt hyvällä mallilla käyntiin ja tänään oli uudet kengät jalassa ensimmäistä kertaa. 

Mä tykkään ihan hurjasti näistä <3.



Aurinkoista iltaa! 


Mä meinaan jatkossakin luottaa aina mun intuitioon!!! 




Tiina





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti