maanantai 11. heinäkuuta 2016

Mökki(mekko) & mustikkapiirakka














Hyvää alkanutta viikkoa :).

Viikonloppuna oltiin mökillä. Luotto mökkimekko päällä ahersin menemään :). Olipa muuten myllerrys viikonloppu!

Kerroin aikaisemmin, että meillä on joka kesä erilaisia projekteja mökillä.
Tänä kesänä päätettiin aloittaa mun toiveesta vihdoin päämökin terassin laajennus.
Vuosia oon siitä haaveillut ja tänä kesänä se tulee toteutumaan :). Täytyy myöntää, että siinä mä en ole osallisena kuin suunnittelussa.

Olen monessa julkaisussa maininnut, että käteni ei kestä enää niinkuin ennen.
Käteni on leikattu viisi kertaa alle kahden vuoden sisällä ja ei enää ole entisensä. Eli ihan kaikkea en ainakaan pysty toistaiseksi tekemään..

Mutta kyllä mäkin projekteja keksin :D.
Pari viikkoa olen miettinyt meidän mökin sisustusta.
Muutamat sisustusjutut ei mökissämme ole tuntuneet "omalta", mutta oon halunnut ne säilyttää vanhaa tunnelmaa pitääkseen ja samalla kunnioittaen. No, nyt ne sai siirtyä (hups).
Äitini "uusii" parhaillaan heidän mökkiään joten vaivihkaa vein tavarat äidilleni.
Uusi ilme alkoi pikkuhiljaa syntyä.

Viikolla tein muutaman ihan todella edullisen alelöydön ja vein nämä sisustustavarat jo mökille. Sitten keksin perjantai-iltana alkaa muuttamaan mökin ilmettä enemmänkin ja näin rupesi maalipensseli mulla viuhua. Olihan se vähän semmoista vasemman käden maalailua :D (olen oikeakätinen, mutta se juuri on leikattu), mutta ihan tyytyväinen olen lopputuloksiin.
Ensi viikonloppuna yritän saada mökkimme "sisustusrempan" valmiiksi ja esittelemään sen sitten teille :).

Maalauksien välissä leivoin lemppariohjeella mustikkapiirakan. Todella helppo ja hyvä resepti. Suosittelen kokeilemaan.
Kävin mustikassa Iineksen kanssa ja muutaman piirakan mustikat löytyi ihan mökin edestä - kerättävää tosin jäi niin paljon kun vaan jaksaa kerätä :).


Mustikkapiirakka

Pohja:
1,5 dl sokeria
150g voita
1 muna
3,5 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta

Päälle:
Mustikoita (marjoja)
1 purkki kermaviiliä
1 muna
1/2 dl sokeria
1 tl vaniljasokeria


Tee näin: 
Sekoita pehmennyt voi (itse laitan muutamaksi sekunniksi aina mikroon pehmenemään), sokeri, muna, jauhot ja leivinjauho. Voitele vuoka. Painele taikina vuokaan. Laita marjoja päälle reilusti. Sekoita kermaviili, muna ja sokerit yhteen ja kaada mustikoiden päälle. Paista 175 asteessa n. 40 minuuttia.



Ihanaa alkanutta viikkoa <3



Tiinamaria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti