sunnuntai 22. tammikuuta 2017

Pieni breikki raksalta ja uusi kotimekko














Heissan ja hyvää sunnuntaita :).

Eilen oli pieni breikki "työmaalta" ja maalaismaisema vaihtui hetkeksi Helsinkiin.

Eka stoppi, Hakaniemen Kauppahalli <3. Se on paikka mikä tuli tutuksi jo lapsena ja siellä tykkään edelleen asioida. Omat lempi "pisteet" on tännekin muodostunut missä aivan varmasti asioin.

Itseasiassa eilen mieheni kanssa puhuttiin erinäisistä asioista mitkä on "kotoota opittuja" juttuja.
Mä olen vahvasti sitä mieltä, että erittäin monet asiat lähtevät kotoota.
Mä ainakin huomaan monissa tavoissa ja asioissa, että ne tulee kotoa. Mä toimin edelleen samalla tavalla miten olen lapsena oppinut ja minkälaisessa perheessä olen kasvanut, vaikuttaa vahvasti tähän päivään, tietenkin :).

Luojankiitos mulla on todella hyvä perhetausta! Tarkoitan sitä, että olen saanut kasvaa todella rakastavassa ja onnellisessa perheessä. Siitä olen enemmän kuin kiitollinen!! Se on luonut mulle vahvan pohjan elämään!
Olen meinaan siitäkin täysin varma, että sen takia mä olen niin ehjä (ja vahva) ihminen ja kestän nämä SUURET kolhut mitä nyt aikuisiällä olen saanut. Jalat on niin tukevasti maassa kun voi olla ja perusluonne positiivinen. Läpi mennään vaikka harmaan kiven ;).


No, mutta se siitä lapsuusmuistelusta :).


Takana on viikko remonttia.

Täällä on kannettu säkkikaupalla betonia ulos ja lattiaa korjattu. Työhuone on ensimmäisenä työnalla. Sen kun pystyi korjaamaan erillisenä huoneena. Sen jälkeen purkuun meneekin sitten ruokailutila ja keittiö.

Onhan tämä oikeesti ihan käsittämättömän suuri urakka, miehelleni suurin. Kumpa pystyis edes kantamaan tavaroita sisään, mut ei, kädet ei kestä. Kun mietitään, että alakerta on n.140 neliötä ja sen kaikki tavarat, huonekalut, kaapistot, kaikki pitää kantaa pois tieltä ja repiä lattiat auki. Huhhuijaa!
Jo pelkästään lattian vaihdossa olisi hommaa, puhumattakaan, että pitää purkaa vielä enemmän.

No, jokupäivä se on valmis!


Takaisin vielä eiliseen. 

Hakaniemen Kauppahallilta suunta kohti keskustaa ja siellä kävelin ja piipahdin muutamissa lempikaupoissa.
Nykyään ostan todella vähän vaatteita siihen verrattuna mitä ennen ostin. Nyt olen niin paljon kotona, enkä tarvitse jatkuvasti mm. uusia työvaatteita. Olenkin nauranut miehelleni monta kertaa, että olisikohan aika ostaa uusi kotimekko. Mies on saanut "2v." katsoa mua samassa mekossa kotona :D.

Mä oon aina ollut todella vaativa myös vaatteiden suhteen. Merkillä ei ole väliä, mutta laadulla on. Olen aikamoinen sekakäyttäjä vaatteiden suhteen :D. Tiedän minkä kaupan esim. neuleet ovat hyviä, mistä ostan hupparit, sukat jne. Vuosien varrella oppinut kenen trikoovaatteet ovat parhaimpia jne.

Gant ja Henri Lloyd on osoittautunut todella kestäviksi mm. näissä trikoovaatteissa, perus arkivaatteissa. Tyyriimpiä toki yksittäisinä vaatteita kun "perus henkkamaukka", mutta mulla ainakin tullut halvemmaksi ostaa juurikin niitä siitä syystä. Nämä kun kestää "miljoona kertaa" kauemmin. Ei voi tietenkään yleistää!

Satsaan siis laatuun toisissa asioissa.

Uusi kotimekko oli hakusessa, mutta sillä periaatteella, että se tulee kyllä sit vastaan. Mitään en väkisin etsi.

No, tietenkin lempivaatekaupat käyn aina kiertämässä läpi.

Nyt kävi niin hyvä tuuri. Gantin kevätmallistossa oli juuri semmoinen mekko mitä halusin. Raidallinen, se on joku on mun "pakkomielle" (heheh :D) ja oikean mallinen. Itseasiassa täysin saman mallinen kun mun vanha Henri Lloydin kotimekko, tässä vanhassa (niin on muuten nytkin päällä) on vaan sininen hallitsevammassa roolissa.

Tää oli tosi hyvä juttu!

Pientä piristystä kevääseen ja tarpeeseen tulee!

Tää vanha mekko on ollut mulle kuin lapsille se "lempipupu jota ei saa pestä" :D.
Mutta kun on vaan niin ihana päällä ;).



Nyt mä rupean vähän tätä kaaosta järjestämään täällä!

Oikein ihanaa sunnuntaita,

pus <3




Tiinamaria





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti