perjantai 18. marraskuuta 2016

Joulusukka (itse tehty)














Pari vuotta ollut haave toteutui viimein - nimittäin kutomisen (uudelleen) opettelu ja tämän joulusukan tekeminen.

Tosiaan niin viime jouluna kuin sitä edellisenäkin haaveilin, että tekisin itse joulusukan ja opettelen kutomaan.
Pohjaa on niinkin paljon kun mitä ala-asteella olin kutonut. Yhdet lapinlapaset ja villasukat, hurjasti kokemusta siis ;).

No, mutta. Yhtä paljon mulla oli virkkaamisestakin kokemusta tai itseasiassa vielä vähemmän.
Ala-asteella olin virkannut ainoastaan yhden sipulipussin ja se olikin sitten siinä :).
Muutama vuosi sitten kuitenkin innostuin ostamaan koukkuja ja lankoja ja opettelin sen. Ja nykyään teen nyt "kaikenlaista" mitä osaankaan :). Hitaasti käsien kunnon takia, mutta teen silti - pikkuhiljaa aina kun kädet sen sallii.

Tosiaan pari vuotta sitten sain jostain päähän, että tahdon itse tehdyn joulusukan. Parina edellisenä jouluna mulla on ollut kipsi kädessä ja leikkaus takana joten tämä haave siirtyi.
Nytkin meinasi kyllä iskeä epätoivo saanko tätä sukkaa valmiiksi ennen seuraavaa leikkausta ja joulua. Niin hidasta tämä tekeminen nykyään on.

Mutta sain!

Eihän toi nyt mikään täydellinen ole :D.

Silmut ja käsiala ei ole nähnytkään tasaista, mutta ei haittaa! Sukka se on silti ja valmis ja mun mielestä ihan kivan näköinenkin vielä.

Sen verran piti youtubesta etsiä ohjetta ja palauttaa mieleen miten edes sukkaa aloitetaan tekemään.
Nopeasti se muistui mieleen.
Varren sain tehtyä omin avuin. Silmuja loin muuten 60kpl jos joku innostuu tekemään :).

Kantapään kohdalla sitten tukeuduinkin rakkaan ystäväni oppiin kuka on ihan pro villasukkien tekemisessä - Kiitos Anna <3.


Lankana mulla oli kuvan lanka ja meni lähes nuo kaikki 5 kerää. Puikot oli 5.

Jos tekisin nyt uudestaan niin tekisin ehdottomasti varmaan 7 puikoilla. Ajatuksissani tämä sukka oli paljon isompaa silmuiltaan. Katsotaan jos päätän vielä kokeilla tehdä pienemmän sukan niillä 7 puikoilla, kerron sitten miten onnistu!


Viikonloppu edessä taas!

Mulla on huomenna edessä tyttöjen pikkujoulut :).

Ihanaa viikonloppua!



Tiinamaria






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti