sunnuntai 16. toukokuuta 2021

Talviturkki heitetty ja terassi pesty































Takana ihana ja rentouttava mökki viikonloppu <3.


Alamökin terassi pesty,

Talviturkki heitetty,

Ja vuoden ensimmäinen grilliruoka syöty. 



Siitepölyä on kaikki paikat täynnä ja pestiin nyt ensimmäisen kerran meidän mökin terassi vaikka sen saa vielä pestä useamman kerran ennen kun kaikki siitepöly on laskeutunut. Musta-valkoraidallisia ulkomattoja ei vielä laitettu, odotetaan vielä pari viikkoa ja jos sitten olisi parempi tilanne jo siitepölyn osalta. 


Mietin mitä haluaisin tehdä tämän terassin sisustuksen ja kalustuksen kanssa. 

Nyt tämä on omaan silmään "liian mummola" tuon punaisen pirttikaluston takia. Äitini vaari on tuon pöytäryhmän aikoinaan tehnyt ja iän puolesta se on erittäin hyvässä kunnossa, mutta omaan silmään ainakin tuon värisenä se ei tähän vaan sovi. Joko se pitäisi maalata toisen väriseksi tai sitten vaan luopua siitä kokonaan. Valkoiset korituolit ovat myös aikoja eläneet eikä enää uudenveroiset tai niinkään nykyaikaiset, mutta niissä on super mukava istua. 


Tätä terassia ei oikeastaan käytetä muuten kuin saunomisen jälkeen. Tähän ei juuri ikinä paista aurinko, mutta sen sijaan suoraan edessä oleva järvinäkymä on aivan ihana! 

Sitä voisin vaan katsoa ja ihailla! 

Tuolien on oltava mukavat koska nimenomaan saunan välissä ja jälkeen tässä rentoudutaan. 


Eli vähäisen käytön takia mietin myös minkä  verran tähän haluan "sijoittaa", mutta jotain sille olisi tehtävä jotta saisi nuorekkaamman ilmeen :). 


Toinen mitä haluaisin tehdä, niin maalata nuo vihreät ikkunalistat. 



Mä kävin perjantaina uimassa! 

Hui että oli muuten kylmää vettä :D. 


Olen monesti halunnut kokeilla avantouintia ja vaikka tätä ei siihen voi verratakaan, ajattelin että jos mä pystyn mennä tähän aikaan vuodesta järveen uimaan mihin pitää kunnolla kahlata, eikä pääse nopeasti, ehkä mä pystyisin myös joskus kokeilemaan sitä avantouintia :). 


Mä vaan päätin, että mä pystyn siihen ja sen kummemmin miettimättä mä vaan kävelin sinne kylmään veteen :D. 


Oli muuten todella virkistävää. Kylmää, todella kylmää se oli mutta todella piristävää. 



Eilen kaivettiin myös grilli esiin talven jäljiltä ja grillattiin vuoden ensimmäiset kanat ja halloumia. 


Vanhempani ovat mökillä olleet jo muutaman viikon. 


Me kyllä todella viihdytään mökillä vaikka siellä ei mitään moderneja hienouksia olekaan. 

Mulle se nyt on kuin toinen koti kun viisi vuotiaasta asti siellä olen mm. kaikki lapsuuden kesät viettänyt. 


Kyllähän mä joskus olen miettinyt, että uusi ja moderni mökki mukavuuksineen olisi ihana, mutta siinä ei vaan mitään järkeä ole koska meillä tämä mökki on ja tulee sukupolvelta toiselle myös siirtymään. 


Eli jos modernimpaa taloa halutaan niin täytyy satsata sitten tulevaisuuden kotiin ;). 

Mistä tulikin mieleen, että poissuljettu ajatus tulevaisuuden kodilta ei myöskään ole tontti ja talopaketin ostaminen. 

Aika näyttää... 



Huomenna paluu arkeen uuden työviikon merkeissä. 

Emilian kanssa on taas lenkkitreffit sovittu, sekä Helin kanssa lounastreffit ja mä toivon, että mun pyörä saapuisi myös ensi viikolla. Odottelin pyörää saapuvaksi jo tälle viikolle, joten eiköhän se ensi viikolla saavu! 



Aurinkoista iltaa! 




Tiina



Facebook

Instagram











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti