keskiviikko 23. joulukuuta 2020

Hyvää joulua













En muista koska aika juuri ennen jouluaattoa olisi ollut näin kevyt ja helppo. 


Ei ison talon siivousta, pöytäliinojen ja servettien silitystä, pöydän kattamista, pöytähopeiden kirkastamista ja kiillotusta jne jne.


Piimäkakku tuli juuri uunista ulos, kinkku on otettu äsken pöydälle "lämpenemään" ja Samu valmisteli juuri mädin.


Lahjat odottaa säkissä huomista. 

Perus siivousta on tehty viikonloppuna, ja nyt näytti vielä ihan siistiltä, eli ei tarvinnut edes tarttua mopin varteen.


Huominen jouluaatto vietetään mun vanhemmilla meidän, Teresan perheen, sekä tietenkin vanhempiemme voimin, 7 hengen porukalla.


Tänä jouluna saadaan mennä "kinkku ja mädit kainalossa" valmiiseen pöytään <3.


Vähän mua tuo kinkun paisto jännittää :D.


Ei itse paisto vaan uuni jolla sen nyt paistan ensimmäistä kertaa. 


Kinkun paistaminen on kuulunut mun vastuulle siitä asti kun muutin kotoota pois, eli viimeisen 19v. ajan.


Eli tosiaan ensimmäisen kinkun olen paistanut tässä samassa kodissa, mutta eri uunilla. 


Uuni on kuitenkin uusittu reilu vuosi sitten ja nyt kun olen 2kk sillä tehnyt ruokaa... Miten sen sanoisin, suoraan sanottuna se on aika surkea siihen verrattuna mihin olen tottunut viimeisten 12v. aikana. 


Näytti tuo piparit eilen paistavan tupla-ajalla mitä ohjeessa sanottiin ja näytti tuo kakun testitikku näyttävän ettei taikinaa enää siihen jäänyt kiinni.


Mutta silti se vähän kauhistuttaa. 


Eiköhän siitä, toivonmukaan yhtä maukas ja mehevä tule kun aiemminkin. 


Yksinkertaisesti mulla ei tule joulua jos en saa paistaa kinkkua ja valvoa sen kanssa yöllä :).

Vanhempani kyllä ehdottivat, että voisivat sen paistaa mutta ei, en halunnut, kinkun paisto kuuluu mulle ;). 


Nyt rauhoitutaan joulun viettoon ja toivotan teille kaikille oikein ihanaa ja rauhallista joulua <3.




Tiina



Facebook

Instagram




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti