perjantai 19. elokuuta 2022

Kreikkaan
























Eilen 18.8.2022 oli meidän 10v. hääpäivä <3.

Eilen meillä alkoi myös 3/3, 11 päivän mittainen kesäloma. 

Eilen mulla olisi alkanut äitiysloma... 



Sellaista. 


En tiedä mistä aloittaa. 


Meillä oli tosiaan eilen meidän 10v. hääpäivä ja meillä alkoi meidän viimeinen kesäloma tälle kesälle. 

Meillä ei ollut mitään sen ihmeellisimpiä suunnitelmia eiliselle ja loppu viimein päivä oli täynnä kaikkia arkisia hoidettavia asioita. 

Aamulla ensimmäisenä minä olin lääkärissä pari tuntia. Mun ärtynyt suoli (Ibs) on ilmeisesti alkanut taas nostamaan päätään, enkä kyllä yhtään ihmettele. 

Olen joitain vuosia sitten kertonut millaista oli elää erittäin ärtyneen suolen kanssa silloin kun se oli hyvin ärtynyt. Kun vessassa sai ravata "minuutin" välein ja välillä tuntui että "kolmen metrin päässä oleva wc" on liian kaukana kun hätä iski. 
Tämä oli niihin aikoihin kun kärsin vielä kovista käsikivuista ja elämässä oli hurjan paljon stressiä. 

Viimeiset neljä vuotta on mennyt tämän oireen kanssa huomattavan paljon helpommin vaikka vessaan monesti kiire onkin. Kivuilta olen kuitenkin säästynyt vaikka vatsa onkin välillä ollut turvonnut kuin raskaana olevalla. 

(Mulla ei siis kannata tuijottaa vatsan turvotusta kun vauvauutisia odottelee, jos mun vatsa on ärtynyt, se on suunnilleen yhtä turvonnut kun odotin Linneaa neljännellä kuulla ;) ). 

Ärtynyt suolihan ei tykkää kiireestä eikä stressistä. Ainakaan suurimmalla osalla siitä kärsivistä. 


Onko mulla ollut stressiä? 

No ainakin henkinen iso suru on ollut Linnean kuoleman jälkeen, ja sehän riittää ärtyneen suolen "aktivoitumiseen". 


Mulla tosiaan alkoi kovat ylävatsakivut viikko sitten joita kesti kolme päivää, jonka jälkeen kipu siirtyi alavatsan alueelle. 

Kipuja ja vatsaoireita, joita en oikeastaan muista aiemmin kokeneeni, joten kävin eilen varuiksi lääkärissä jotta en Kreikassa joutuisi lähteä etsimään heti lääkäriä. 

Vatsanihan on turvonnut kun rantapallo tällä hetkellä ja se ei kestä juurikaan kosketusta. 
Lääkäri kun sitä tutki, pidätin itkua ja huutoa. 

Kasa labroja ja kokeita otettiin varuiksi ja tänään sain kaikki tulokset joista crp, tulehdusarvo on koholla 13, ja sen pitäisi olla alle 4 kun on normaali. 

Eli mikään vakava ei tuo tulos ole, mutta se toki voi siitä myös nopeasti nousta jos olisi jotain isompaa tulehdusta alkamassa. 

Toivottavasti ei ja että tämä nyt vaan olisi ärtynyt suoli joka on ärsyyntynyt mun sydänsurusta. 



Mun parin tunnin lääkärin jälkeen ajoin taas kiireellä kotiin hakemaan Samun ja Iineksen kun 20 minuutin päästä alkoi Iineksen lääkäri. 
Iineksellä oli 9v. terveystarkastus, rokotusten uusiminen sekä labrojen ottaminen kun hän syö päivittäin Kortisonia. Maksa-arvot oli noussut entisestään mikä johtuu Kortisonista, joten kokeillaan pienentää sitä annosta, muuten kaikki oli hyvin. 


Pari tuntia vielä pyykkitupaa ja pyykinpesua ja sen jälkeen lähdettiin viemään kampaamolle puhtaat pyyhkeet ja kapat, sekä laittamaan meidän iskä matka kuntoon, eli leikkaamaan Samun hiukset ja parta. 


Välissä kerettiin lounaalle yhdessä ja hetkeksi hengähtämään :). 


Että näin romanttinen hääpäivä meillä eilen oli ;). 



No joo, eipä meillä siihen oikeasti suunnitelmia edes ollut :). Meillä on koko ensi viikko aikaa romantisoida matkalla niinkuin äitini mulle eilen puhelimessa sanoi :). 



Haettiin lisäksi mun vanhemmilta matkalaukku lainaan kun meillä ei ole kun tuo yksi musta laukku. 
(Pitäisi ostaa kokonaan kaksi isompaa laukkua jossain kohtaa). 


Nyt on pakkaukset aloitettu ja vaatteita katsottu mitä matkalle mukaan otetaan :). 


Mulla on vielä pari mekkoa ja uikkaria sovitettava mahdunko tämän rantapallon kanssa niihin :D. 

Toivottavasti loma tekisi tehtävänsä ja myös vatsa rauhoittuisi ja rantapallo jäisi Kreikkaan. 

Tämä turvotus on meinaan aivan syvältä. 


Näillä mennään :). 


Huomenna viedään vielä Iines mökille mun vanhemmille hoitoon ja sunnuntai aamuna kuuden aikaan lähtee meidän lento. 

Herätys tulee olemaan 03.00 aikaan joten sinä yönä tuskin paljon nukutaan mutta oma uima-allas ja Junior sviitti odottaa meitä Rodoksella :). 




Aurinkoista viikonloppua kaikille :). 






Tiina





Facebook
Instagram










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti