tiistai 9. tammikuuta 2018

2018 suunnitelmia ja haaveita









Pienen luovan tauon jälkeen on hyvä aloittaa vuosi puhtaalta pöydältä, kirjaimellisesti.


Viimeisimmässä uuden vuoden postauksessa kirjoitin, että mulla on tälle vuodelle suunnitelmia ja haaveita niin yksityisessä elämässä kuin bloginkin puolella.

Avaan näitä asioita nyt himpun verran :).


Mitä blogiini tulee, niin siihen mulla on erityinen haave/suunnitelma tälle vuodelle:

1. Ostaa kokonaan uusi blogialusta jonka kautta saan blogille uutta, haluaami raikkaampaa ilmettä ja saada kuvat näkymään myös mobiililla luettuna/katsottuna selkeämmin ilman kuvan aukiklikkaamista.

Jos mä jossain olen surkea, niin se on nimenomaan tietotekniikka. Eli tässä mä tulen tarvitsemaan ulkopuolista apua, koska tämä ei vaan ole mun osaamisalueella. 
Kaikke ei tarvitse osata, niinhän se on ;).

Jos tämä osa-alue olisi paremmin hyppysissä, olisin varmasti tätä puolta toteuttanut jo aiemmin, mutta tämä vuosi on hyvä sille.

Tahdon ehdottomasti, että kuvat näkyy helpommin heti!!


2. Mitä kuviin tulee, niin tavoitteenani on alkaa ottaa kuvia enemmän järkkärillä, tutustua johonkin kuvanmuokkausohjelmaan, sillä useimmat kuvat mm. lisävaloa tarvitsevat.

Saada kuvat siis laadukkaammaksi!


Toukokuussa blogi  täyttää vasta 2v. ja siihen nähden lukija- ja seuraajamäärät ovat huikeat.

Tämä 1,5v. on mennyt vähän niinkuin harjoittelumeiningillä ;). Nyt on aika jättää "harjoitteluaika" taakse.

Ideoita varmasti olen jakanut, lukijamääriä kun katsoo, huonommasta ulkoasusta huolimatta, mutta jotta teidän olisi helpompi ja selkeämpi lukea blogia jatkossa, tahdon tehdä muutoksia.


3. Kunnia on ollut tehdä yhteistöitä, p a l j o n  siihen nähden kuinka untuvikko "alalla" olen. Toivon, että saan jatkossakin ihania juttuja toteuttaa muiden ihmisten/yritysten kanssa. 

Ne tuovat kivaa lisämaustetta arkeen!


4. Koti. Mitä kodin ja sisustamisen puolelle tulee, niin toivon, että saan jatkettua pikkuhiljaa niitä unelmia ja haaveita sisustuksen saralla mitä mielessäni/mielessämme on.
Viime vuonna kotimme koki ISON muutoksen lattiankorjauksen takia. Samalla on tuotu kodissa tyyli meidän tämän päivän makuun.

Koska viimeiset seitsemän vuotta ovat olleet toivonmukaan "elämämme raskaimmat (lue, kauheimmat), ja sisustus todella oli asia mihin ei panostettu "yhtään". Se jäi viimeisimmäksi asiaksi mitä olisi tehty. Eipä sitä edes ajatellut noina vuosina, sitä vaan yritti selvitä hengissä ajatuksella "meillä on katto pään päällä ja ollaan hengissä". Eipä sitä siinä mitään muuta ajatellut.

Nyt on siis aika todella jatkaa elämää kevyimmin saappain, olla ajattalematta "eilistä", katse kohti tulevaan ja tähän päivään.

Koska jos tätä takana olevaa seitsemää vuotta alkaa miettimään, ei tule kuin todella kova ahdistus.

Nyt siis katse tulevaan!

On aika korjata myös itsemme, minut ja mieheni. On aika pudottaa raskaat vuodet harteilta ja kävellä kevyimmin askelin. Ei enää vaan selviytyä yhdessä arjesta, vaan palauttaa se normaali ihmisen, parisuhteen arki. Ilman sitä tummaa pilveä joka yllämme oli mm. talon takia.


5. Mitä kevyempiin askeleisiin tulee, niin toivonmukaan mä astelen myös kevyimmin askelin kohti kesää ja saan edes pikkuisen pudotettua painoa pois. Jospa kroppa alkaisi päästämään stressistä myös irti, eikä pitämään jokaisesta vatsamakkarasta niin kovasti kiinni.


6. Toivon enemmän meille, minulle ja Samulle enemmän yhteistä aikaa, lomia. Viime vuoden kaksi Kreikan matkaa näyttivät, että kyllä lomia vaan tarvitaan, ne tuovat myös parisuhteeseen uutta ja erilaista iloa.
Mä olen haaveillut Ranskasta. En ole koskaan käynyt siellä, ja se on mun haave nro.1 nyt matkailussa.


7. Sitten odotan ensi kuuta, helmikuuta, lähden meinaan kolmeksi päiväksi Lontooseen yhden parhaimman ystäväni kanssa.
Tämä matka oli lahja Samulta mulle jouluna, niin mega iloinen tästä!

Saan viettää erittäin läheisen ystäväni kanssa laatuaikaa Lontoossa kolmen päivän ajan. 
Ihan luksusta!


8. Yritän oppia elämään sairauteni kanssa. Hyväksyä itseni. Se on ehkä tavoitteista se suurin ja haastavin.

9. "Päästää irti" asioista ja ihmisistä jotka aiheuttavat negatiivista energiaa. 


10. Kiukutella vähemmän. 
Tämä oikeastaan liittyy vahvasti kohtaan 9. 
Kun näistä asioista päästää irti, helpottuu omakin elämä huomattavasti, eikä tarvitse myöskään pahoittaa omaa mieltänsä. 
Silloin olen myös itse parempi ihminen.
Mut on aina tunnettu mun energiasta ja ilosta, sitä tahdon jakaa enemmän!


Mitä tulee tämän jutun kuviin:
Kolmessa huoneessa on pikkuisen uutta.

Missä huoneessa sijaitsee uusi musta hylly?
Olohuoneeseen on muuttanut tummempi matto.
Walk in closet on ollut mun vuosien haave, vauvan askelin aloin sitä toteuttamaan.

Näihin aiheisiin palataan, jokaisen huoneen omalla jutulla.


Oikein iloista, aurinkoista ja energistä päivää!

Kiitos kun kuljet mukanani <3.





Tiinamaria
Style by Tiinamaria Facebookissa ja nyt myös Instassa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti