lauantai 19. elokuuta 2023

Jellona 2kk:tta

 






































Hyvää iltaa <3.


Tämä aika suorastaan hujahti muutaman viikon taas yhdessä hetkessä. Tässä on meidän viime päivien ja viikkojen kuvia ja kuulumisia :).

Mökillä olemme olleet joka viikonloppu tätä viikonloppua lukuunottamatta, mutta laitan niitä kuvia erikseen.


Meillä Jellona täytti jo tämän viikon keskiviikkona kaksi kuukautta (8 viikkoa).

50cm:n vaatteita meillä vielä käytetään vaikka neiti on ottanutkin erittäin hyvin painoa. Eilen juuri hänet punnittiin ja paino oli 4665g.
Kohta on saman verran tullut painoa lisää mitä hän painoi kun päästiin sairaalasta kotiin

Useat 56cm:n vaatteet ovat silti vielä suuria, mutta pikkuhiljaa alamme niitäkin ottaa käyttöön. 

Ihanat posket ja kunnon "makkarajalat sekä kädet on meidän neidillä. 
Maito maistuu <3.


Aika tosiaan on mennyt täällä kotosalla vauvakuplassa niin hurjaa vauhtia, että viikon päästä meillä on jo ristiäiset. Sitten pääsette tekin kuulemaan minkä nimen olemme hänelle antaneet :).



Viime tekstin jälkeen täällä on tapahtunut jotain muutakin hyvää kuin pelkkää vauvakuplaa.

Mä en meinaan joudu lopun istukan kanssa tähystykseen, enkä kaavintaan.

Se loppu istukka meinaan tuli ulos ihan luomusti kotosalla tuossa yksi aamu pari viikkoa sitten.
Lääkäri oli sitä mieltä ettei se itsestään tule ja mulla oli tähystysaikakin jo annettu. Mutta niin se vaan tuli ja vitsit miten helpottunut olin.
Käytiin tietenkin lääkärissä tarkistuttamassa asia ja kyllä se poissa oli. Sain taputtaa itseäni olkapäälle miten kroppani hoiti sen spontaanisti itse ulos.



Meillä oli eilen 11v. hääpäivä, mutta emme juhlistaneet sitä mitenkään erityisemmin. Ensi kuussa lähdemme Ahvenanmaalle ja sitä pikku reissua odotamme innolla.
 
Ensimmäinen reissu perheenä :).


Tällä viikolla käytiin Tuomarinkylässä kahvilla josta ensimmäiset jutun kuvatkin ovat. Niin rakastan tuota miljöötä ja päiväkin oli upean aurinkoinen.

Mua huvitti kun aloin katsomaan kaikkia satoja kuvia mitä olen tässä taas ottanut viimeisten viikkojen aikana. Huomaa kyllä että minä olen meistä se kuka on kameran takana. Jellonasta ja Samusta on satoja kuvia ja mä taidan olla suunnilleen kolmessa kuvassa. Sen takia kuvissa nyt Samu enemmän onkin :).
Nyt on kyllä ihan pyydettävä että Samu ottaa musta ja Jellonastakin kuvia, täytyyhän äitikin vauva-albumissa näkyä :).


Täällä ollaan valmistauduttu ristiäisiin sen minkä olemme pystyneet. 
Käytiin katsomassa kirkon tilat missä ristiäiset vietetään, voileipäkakut ja kukat on tilattu ja kahvit, teet, keksit jne ostettu. 
Mä päätinkin tässä helpottaa tulevaa leipomisurakkaa ja päätin etten leivo nyt cake popseja mitä olin ajatellut. Meille on tulossa 30 vierasta ja uskon että ristiäisaamuna ja edellisenä päivänä meillä riittää niin paljon hommaa, että unohdan ne nyt näistä juhlista ja korvataan ne valmiilla kekseillä ja macaronsseilla :). Juustokakut leivomme kuitenkin itse.



Somettelu on jäänyt hurjan vähälle, mutta heti kun aikaa jää, lupaan laittaa meidän kuulumisia, useammin kuin nyt olen ehtinyt :)



Hyvää yötä!





Tiina





Facebook
Instagram























2 kommenttia:

  1. Ihanan herttaisia kuvia. Seurailen blogiasi. Minulla on jo isoja lapsenlapsia, paitsi nuorimmainen täyttää pian 2 vuotta. Kiva seurata juttujasi.
    Hyvä juttu, että omat ongelmasi luonto hoiti,
    eli istukan kappale tuli itsestään pois.
    Ihanaa loppukesää pienelle perheelle! T. mummikka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, ihana kuulla, kiitos paljon🥰❤️. Kyllä, iso helpotus oli kun loppu istukka tuli itsestään pois🙏☺️. Kiitos ja samoin sinulle❤️. -Tiina

      Poista