torstai 28. heinäkuuta 2022

Tulokset


















Tätä päivää olen pelännyt, jännittänyt ja odottanut viimeiset 2kk:tta.


Tänään saatiin Linnean ruumiinavaus tulokset, istukan, mun labrat jne. 

Kaikki tulokset mitä ennen ja jälkeen synnytyksen otettiin.


Meillä oli täysin terve, 100%:n täydellinen tyttö <3.

Hänessä ei ollut pienintäkään vikaa. 

Eikä istukassa. Esim. tulehdusta joka olisi voinut ennenaikaisen synnytyksen aiheuttaa.


Mun kaikki labrat lukuunottamatta Streptokokkia oli kunnossa.

Eli musta otetut Streptokokin vasta-aineet oli positiiviset, eli mulla on ollut Streptokokki positiivisena synnytyksen hetkellä.


Mikä Streptokokki on?


Streptokokki on lähes kaikilla meillä ihmisillä, ja se tulee ja menee eikä se aiheuta meille mitään oireita ollessaan aktiivinen. Näin mulle on kerrottu.

Streptokokkia ei seulota raskauden aikana millään tavalla. Ainoastaan se otetaan aina silloin kun synnytys alkaa ja jos se on aktiivinen, hoidetaan se antibiootilla ja pahimmillaan se voi aiheuttaa jonkun sortin vammaisuuden vauvalle. Tämä vammautumisen riski oli yhdellä ystävälläni ja useammalla se on ollut synnytyksen hetkellä :'(.

Myös muutama läheiseni ihminen on kokenut aivan samanlaisen ennenaikaisen synnytyksen / myöhäisen keskenmenon sen takia ja sitä myötä vauvan kuoleman kun vauva on ollut joko liian pieni, alle keskosrajan tai ei silti ole keskosena selvinnyt..


Kaikilla raskaana olevilla kenellä Streptokokki on, ei aiheuta ennenaikaista synnytystä, mutta osalla aiheuttaa. 

Se voi mm. aiheuttaa reikiä lapsivesipussiin ja näin ollen lapsivettä voi alkaa tihkumaan ennen lapsiveden menoa.

Tätä epäilen itselläni, mulle neuvolassa sanottiin tihkuilun olevan vaan virtsankarkailua jota hyvin monella raskaana olevalla tulee normaalistikin. 


Eli 100%:n varmoja emme voi toki olla aiheuttiko Streptokokki tämän meidän ennenaikaisen synnytyksen, mutta koska mitään muuta, pienintäkään muuta vikaa ei mistään löytynyt, on se hyvin todennäköinen syy.


:(


Mun sydän särkyy entisestään.

Me menetettiin aivan turhaan terve pieni vauva. 


Seuraavassa raskaudessa joudun / pääsen tehostettuun tarkkailuun, joka tarkoittaa joitakin lisäkertoja lääkärissä.

Yksityisellä meinataan kyllä varmasti ravata sitten sitäkin enemmän ja haluaisimme kyllä varmaan että musta sitten yksityisellä otetaan niitä Streptokokin vasta-aineita silloin tällöin.

Ymmärsin ettei näitä meinaan julkisella puolella oteta edes tämmöisessä tapauksessa. Vain sitten vasta kun synnytys alkaa. 


Heikon kohdun riski on kuulemma erittäin pieni ja sitä lääkäri ei minulla epäillyt. Mutta toki jos näin olisi, se selvinnee vasta jos näin kävisi uudestaan. 


Ennenaikaisen synnytyksen riskiä tämmöinen kuulemma aiheuttaa. Eli seuraavassa raskaudessa mulla on hyvin todennäköistä että synnytän alle 37 viikon, enkä pääse 40-42 viikkoon.

No, kunhan nyt päästäisiin edes yli 30 jatkossa!! Mielellään tietenkin lähemmäksi sitä 37!!!


No mutta, näillä mennään. 


Linnean nimipäivät on 3.8, eli ensi viikolla. Kävin eilen illalla haudoilla, vein Linnealle jo nimppari kukat jo nyt koska ensi viikolla emme ole näillä näkymin kotona. 


Näin eilen myös ystävääni Emiliaa ja sain häneltä aivan ihanan Hortensian Harsokukkien kera.

Myös toinen ystäväni Emmi antoi mulle viime viikolla tämän super kauniin enkelin joka on nyt olohuoneessa tarjotinpöydällä.


Olin etsinyt itse aivan samanlaista enkeliä Linnean haudalle, mutta kun en löytänyt, päädyttiin ostamaan tuo Äiti&vauva pupu patsas. Joten enkeli on nyt ainakin toistaiseksi meidän olohuoneessa ja katson jos sen joskus haluan vielä haudalle viedä, tai sitten en. 


Huomenna meillä on vielä aika Felicitakseen jossa sitten selviää jatko. Aloitetaanko mulla nyt se mieto lääke millä Linnea tuli, vai katsotaanko jonkin aikaa jatkuuko mun luomu ovulaatiot. 


Tänään olin lyhyen päivän töissä, mutta meillä alkoi kuulkaa loma NYT :). 

Eli luvassa on nyt 10 päivää lomailua :). 




Tiina



Facebook

Instagram 






4 kommenttia:

  1. 😭❤️ pieni täydellinen enkelivauva! 🕊 Ihana tuo pupu-patsas, niin herkkä ja kaunis! ❤️

    Hyvää nimipäivää Linnea 🌈⭐️💖

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekin🐰. Mulla tuli kyyneleet silmiin kun sen näin ja en voinut olla ostamatta sitä. Tiesin heti minne sen tahdon💕.

      Poista
  2. Pieni täydellinen enkeli ❤️
    Nauttikaa lomasta 🌞

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 👼❤️❤️❤️. Kiitos, nautitaan 😊🌞🌞🌞

      Poista