torstai 9. syyskuuta 2021

Kampaamolla & työtä tarjolla


























Kesälomat on tältä vuodelta pidetty ja arki ja työt on alkanut tämän viikon maanantaina. 

Viikko alkoi maanantai aamuna tukkuostoksilla ja siitä kampaamolle.

Töissä on ollut super Ihanaa. 

Tässä tällä viikolla olen pohtinut paljon, paljon mun työtä, arkea, tulevaisuutta jne.

Ennen lomaa kerroin että olin aivan poikki.
 
Väsynyt. 

Että mietin jopa "Nytkö mä paloin loppuun"? 

Tuossa lomalla kun mökillä oltiin mietin ettei mikään muutu jos mitään ei muuta. 

Tämän viikon maanantaina kun palasin töihin katselin kampaamoa töiden jälkeen sillä silmällä että mitäs jos laajentaisin.

Tekisin tilaa toiselle paikalle ja tekijälle.


Mulla on itsellä erittäin hyvin ollut töitä tällä alalla aina. 
Tällä hetkellä menetän viikottain uusia asiakkaita koska mulla ei ole antaa aikoja niin pian kun moni toivoisi. 

Sairastumisen jälkeen myin edellisen (50%) osuuteni vanhasta kampaamosta ja aloitin 3v. sairasloman jälkeen tässä omassa salongissa. 

Silloin ajattelin, että nautin tästä "hiljaisuudesta" täysin. Kun paikalla on aina vain minä ja asiakas. 

Olin ensimmäistä kertaa yksin ja se oli nimenomaan vaihtelua siihen mihin olin aiemmin tottunut useamman kampaajan kanssa töitä tehden. 

Rauhallisuus oli ihanaa! 



Positiivista palautetta tuli siitä myös asiakkailta. 

Nyt olen 3,5v pyörittänyt tätä kampaamoa yksin. 


Mun asiakaskunta koostuu täysin vakioasiakkaista. 

Osaa asiakkaistani olen tehnyt valmistumisestani asti, eli 19v.

Kaikkia kuitenkin vuosia, suurinta osaa vähintään 3-12v.

Vaikka kampaamoni on Helsingissä, tulee minun asiakkaistani 50 % lähialueelta ja toiset 50% Espoosta, Vantaalta, ja muualta Helsingistä. Osa pidemmältä kuten Vihdistä, Nurmijärveltä, Porvoosta jne. 

Mä en ole mainostanut IKINÄ! 
Lähes kaikki asiakkaat on vuosien varrella tullut puskaradion kautta. 

Pienenä toimijana asiakkaan tyytyväisyys on mulle kaikista tärkeintä. 

Taikuri en ole, mutta aina yritän parhaani! 

Toki pienillä asioilla pystyy myös tekemään vielä pientä extraa.

Kuten aina värinvaikutusajalla tarjoan kahvia tai teetä kera pienen herkun.
Monet odottavat tätä "suklaaleivos hetkeä" koska ovat siihen jo 10v.:n ajan tottuneet. 

Hääseurueelle olen saattanut yllätyksenä tarjota alkoholitonta kuohuvaa kera vaahtokarkkejen. 


Pieniä juttuja minulta, mutta varmasti asiakkaille isoja juttuja ainakin palautteista päätellen. 


<3



Pohdin tällä viikolla, että mikähän ihme mulla oli ennen lomaa kun yhtenä päivänä mietin onko tämä se työ mitä haluan aina tehdä?!


Toki se varmasti kuuluu jokaisella ihan normi elämään, mutta kyllä se tällä kertaa mulla oli ihan väsymys mikä sitä sai miettimään. 


Mä rakastan mun työtä. 

Ja mun asiakkaita. 


Olen Joo ehkä ihmistyyppinä tyyppi joka on erittäin ihmisläheinen ja toki myös perhekeskeinen ja kyllä olen myös kiintynyt useisiin asiakkaisiini.

Monesta asiakkaastani on vuosien saatossa tullut erittäin läheisiä ihmisiä minulle muutenkin kuin asiakas roolissa. 
Monta Ihanaa ystävää olen saanut. 


Jotain on kuitenkin tehtävä koska selvä varoitusmerkki oli nyt kesällä kun väsyin niin pahasti. 

Toki vuoteen on mahtunut lyhyen ajan sisällä henkilökohtaisessa elämässä myös monta menetystä jotka varmasti on myös vaikuttanut henkiseen jaksamiseen, mutta nyt se vaikutti myös fyysiseen jaksamiseen. 


Joten tällä viikolla, maanantaina kun AJATUKSISSANI muutin kampaamon järjestyksen uusiksi ja lisäsin (mielessä) yhden asiakaspaikan lisää, tulin siihen tulokseen, että kyllä mä saan kampaamon muutettua kahdelle kampaajalle ja kahdelle asiakkaalle sopivaksi. 


Eikä rauhallisuudestakaan täytyisi kokonaan luopua. Voisihan toinen tehdä ns. iltavuoroa silloin kun toinen olisi aamuvuorossa, ainakin joskus :). 


Nyt vaan puuttuu enää se joku ihana tyyppi mun työkaveriksi.


Vielä en laita julkista hakua käyntiin. 

Kokeilen ensin jos puskaradion avulla löytyisi joku tuttu tai tutun tuttu :). 

Tai tuntematon :). 


Eli jos siellä ruudun takana joku ihana parturi-kampaaja miettii paikan vaihtoa tai esim äitiyslomalta pikku hiljaa töihin palaava, muhun saapi ottaa yhteyttä <3.

stylebytiinamaria@gmail.com


Vuokratuoli paikka Helsingissä on tarjolla jollekin <3.


Työn voi aloittaa "heti tai vasta tammikuussa". 

Eli vielä toki pärjään yksin, mutta sopivan tyypin löytyessä voin myös odottaa useamman kuukauden. 

Tekijältä vaadin luotettavuutta ja mielellään useamman vuoden kokemusta kampaamossa työskentelystä. 
Asiakaspalvelusta ei tingitä, myöhästelyä en voi sietää ja vuokrat pitää maksaa ajallaan :D. 

Työajat saa päättää täysin itse ja itsenäisesti on myös osattava työskennellä. 

Toivomme kovasti perheenlisäystä ja jos meille lähitulevaisuudessa haikara tuo nyytin tai kaksi, olisi jonkun tehtävä myös omia asiakkaitani. 


Tosiaan julkista ilmoitusta en ihan vielä laita, mutta jos joku sattuu tulemaan kohdalle ennen sitä, olen kuukauden varoajalla valmis raivaamaan jollekin Ihanalle tyypille tilaa <3.




Kuvista ensimmäinen oli tältä päivältä <3.

Asiakkaani, kenen hiuksia olen leikannut reilu 11v. tuli tänään hiustenleikkaukseen tuon kauniin kimpun kanssa ja sanoi:

"Kuule Tiina, mä toin sulle tämmöisen. Sä oot ihana. Oot leikannut minun, mieheni ja meidän nyt jo aikuisten lasten hiukset jo vuosikymmeniä, että halusin vaan nyt tuoda sulle kukan kun niin ollaan kaikki iloisia kun ollaan aikoinaan löydetty sut". 


Siinä meni mulla aika iso roska silmään!


Eikä kyllä mietitty saako vielä halata Koronan takia. Halattiin kyllä ja "kovaa". 

Siis ihana <3.


Vaikka paras palaute onkin se että asiakas tulee uudelleen ja vielä vuosien jälkeen. 
Jopa senkin jälkeen kun olin 3v. sairaslomalla käsien takia. 

Niin eihän sitä voi kieltää etteikö se tunnu ihanalta saada tämmöistä palautetta ihan muuten vain <3.






Näissä tunnelmissa, 





Tiina





Facebook
Instagram











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti