sunnuntai 22. joulukuuta 2019

Rooman tuliaiset





















Noniin, edellisessä jutussa lupasin palata näihin Rooman tuliaisostoksiin.

Tuliaisista - ostoksista multa on kysytty viikolla jo muutamaankin otteeseen ja lupasin kuvata kaikki, jokaisen ostoksen ;).

Nyt kyllä heti alkuun paljastan, että yksi puuttuu, sateenvarjo :D.

Se oli olosuhteiden pakosta haettava "ensimmäisestä" kaupasta joka sattui olemaan Benetton juna-asemalla.
Samalla kerralla tein myös kaksi erittäin pientä ja edullista (täysin) heräteostosta, meinaan tuon pienen lompakon, sekä avaimenperän.

Lompakosta tulee epäilemättä mun reissulompakko kokonsa takia.



Roomaan lähtiessä mulla ei ollut ns. "ostos(toive)listalla mitään muuta kuin yksi joulukoriste.

Elintarvikeliikkeissä tykkään katsella aina ulkomailla ollessa kunkin maan tarjontaa.

Varmasti lähes jokaiselta reissulta olen tuonut kotiin joitain elintarvikkeita.



Mitään sen suurempaa en ostanut.

Kuten kuvista näkee, ostin:


pastaa,
balsamicoa & vinegrettea,
Panettone-kakun,
joulukuusenkoristeen,
tryffeli-suolaa,
hammastahnaa,
lompakon ja avaimenperän.



Panettone-kakku ja tryffeli-suola EATALY marketista,
joulukuusenkoriste Rinascente-tavaratalosta,
lompakko ja avaimenperä Benettonilta,
Marvis (maku)hammastahnat apteekista,
yksi (musta pullo) Balsamico Finnairin koneesta,
ja loput Rooman lentokentältä.


Olin päättänyt, että pastoja en kanna Roomasta ellen löytäisi niitä vielä lentokentältä.
Sieltähän ne löytyi vielä kera kauniiden vinegrette ja balsamico -pullojen.
Hauska sattuma oli, että olin menomatkalla tilannut saman sarjan toisenkin balsamicon kotimatkalle..


Marvis-hammastahnasta mulle vinkattiin jo Suomessa ennen matkaa.
Sitä saa kyllä Suomestakin joistain sisustusliikkeistä mm., mutta on huomattavasti edullisempaa Italiasta ostettuna.

Ostin apteekista sekä yhden ison tuubin lakritsin makuista hammastahnaa, sekä matkakokoisten seitsemän kappaleen pakkauksen jossa on siis seitsemää eri makua.


Siinäpä ne sitten olivatkin, kaikki mun ostokset, eipä mitään sen suurempaa ja ihmeempää :). 


Lasinen joulukuusenkoriste pääsi tänä aamuna vasta joulukuuseen loistamaan.

Toiveenani oli siis löytyy yksi kuusenkoriste joka muistuttaisi mua Roomasta.

Colosseum se siinä lasipallossa loistaa ja en olisi kyllä mitään muuta yhtä kaunista koristetta löytänyt ellei oltaisi käyty Rinascentessa.



Nyt pääsen joku päivä kokkaamaan elämäni ensimmäistä kertaa Canneloneja tuliaispastasta, sitä odotellessa :).





Tiina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti