torstai 18. kesäkuuta 2020

Mökillä

















Sateista huomenta! 


Tässä oli kuvia meidän viime viikonlopulta mökiltä <3.

Mun arki on nykyään ihan hurjan hektistä ja tulee (taas) pienellä viiveellä nämä kuulumiset :).


Oltiin tosiaan viime perjantai-illasta sunnuntaihin mökillä ja sää oli mitä mahtavin. 

Mulla jäi meidän mökin verhojen silityksetkin kun ei kyllä sisällä haluttu olla. 

Näin kesällä nyt muutenkin jos vaan säät sallii, ollaan sitten kotona tai mökillä, ollaan kyllä paljon ulkona. 

Joten ulkokuvia on kesäisin paljon luvassa... 


Mökillä on meneillään kesähuoneen kunnostus. 
Pylväiden hionta ja uuden terassiöljyn laittaminen. 


Mä siinä sivussa seurasin ja nautin ihanasta säästä 
(mun on pakko vapailla antaa mun käsien palautua, ne kun on työpäivistä aina aika poikki)
 ja sain samalla ajatuksen, että mä tahdon tähän kesähuoneeseen valkoiset todella kevyet verhot ja tehdä ilmeestä vähän fressimmän. 


Saada koko kesähuoneeseen ihan uuden ilmeen. 

Seuraavaksi vien mökille kotoota lyhtyjä, valkoisia huopia, tyynyjä jne. tähän kesähuoneprojektiin. 
Valkoiset verhotkin sain ostettua just ennen kauppojen sulkemista yksi päivä töiden jälkeen. 

Eilen nappasin vielä valkoisia terassi-Hortensioita juhannuskaupan yhteydessä.

Selkeä mielikuva mulla on mielessä, miltä toivon kesähuoneen näyttävän :).



Tulipa tehtyä myös ensimmäistä kertaa grilliruokaa tänä vuonna. 
Uudet perunat maistui nii-iin hyvältä. 

Ihanaa kun uskaltaa syödä nyt ruokia mitä en ole uskaltanut joulun sairaalareissun ja sen viimeisen sappikohtauksen jälkeen syödä ollenkaan. 
Tuntuu, että kehitin jo pienimuotoisen syömishäiriön sapen takia, koska syömisestä tuli joulun jälkeen todella pelottavaa. 
Joka kerta, söit ihan mitä vaan, pelotti, että saanko kohtauksen ja joudunko sairaalaan. 

Myönnän, että en ole päässyt siitä tunteesta vielä täysin pois. . .

Päätin kyllä uskaltautua tekemään ja myös syömään ensimmäistä kertaa (puna)sipulia raakana nyt juhannuksena. 

Mieli tekee Kreikkaan niin paljon, joten ehdotin vanhemmilleni jos juhannuksena syötäisiin ainakin joinakin päivinä Kreikkalaista ruokaa <3.

No, tämä sopii kaikille, koko meidän perhe kun on totaalisia "Kreikka faneja" .


Siinäpä tuli nyt oikeastaan kuulumisia, mulla on nyt neljän päivän juhannus vapaat. 
Täällä alkaa nyt pakkaaminen ja valmistautuminen juhannuksen viettoon :).


Iloista juhannuksen odotusta! 




Tiina







4 kommenttia:

  1. Mä oon kanssa Kreikka-fani. Pita Gyros ja tsatsiki NamNam. Todennäköisesti tulee Rodokselle elokuun puolivälissä lähdettyä, kun jätin viikon lomaa sinne. Siellä tautitilanne ollut parempi kuin meillä. Hyvää juhannusta myös!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, Rodos - meidän lempi saari <3. Niin kuulemma on, yksi blogini seuraajista asuu siellä vakituisesti ja hän kertoi myös siellä tilanteen olevan todella hyvä. Sinne mekin haluttaisi lähteä, mutta mietitään jos vasta ensi keväänä. Jos 2 viikkoa täytyy olla karanteenissa loman jälkeen...mietitään :).

      Jos ette ole syöneet bussiaseman Stekissä gyroksia, ne on ihan parhaat koko saarella. Pieni kioski ja hinta tyyliin 2,5e viimeksi. Slurps :).

      Kiitos samoin <3.

      Poista
  2. Käydään aina siinä Stekissä kerran pari viikon aikana. Parhaat gyrokset ja suosittu paikka :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin, mahtavaa, oli teille siis tuttu paikka :).
      Mä oon kattonut lähes päivittäin sinne matkoja, mut mietitään vielä. Katsotaan lähempänä. Mulla vasta elokuun lopussa loma :) .

      Poista