sunnuntai 6. elokuuta 2017

Rodos 2/4
















Tunnelmallinen Lindos, Vanhakaupunki ja auringonlaskut..


Rodoksella on saaren kokoon nähden todella paljon nähtävää.
Auto on ihan ehdoton must mikä kannattaa mun mielestä vuokrata siellä. Me kruisailtiin kolme päivää avoautolla.
 Toki muillakin kulkuvälineillä kuten skoottereilla pääsee hyvin liikkumaan. Siitäkin on kokemusta aiemmilta reissuilta :).

Tämä oli varmaan neljäs kerta mulla Lindoksella, se on vaan niin kaunis paikka, että sinne on "aina" päästävä.

Tunnelmallisessa Vanhassakaupungissa käytiin muutamana iltana. Se on valoinen ja ravintoloineen niin kaunis. 
Mun lemppariksi siellä on muodostunut ravintola joka näkyy kuvissa. Se on vaan niin tunnelmallinen ja kaunis paikka.

<3

Me varattiin matka reilu kk ennen lähtöä ja hotellivaihtoehtoja ei ollut enää paljon jäljellä.

Smartline Cosmopolitan hotellissa oltiin joka sijaitsee muutaman kilometrin päästä keskustasta.
Hotelli oli aika iso, perus siisti, hyvä palvelu ja ruoka, plus lähellä rantaa!

Suosisin kaikista mieluiten Rodoksella itse hotellia kaupungista. Hotelli jossa olen kerran, neljä vuotta sitten ollut oli Grand Mitsis joka oli mielettömän hyvä.
Sinne menisin erittäin mielellään uusiksi ja suosittelen sitä lämpimästi :).

Toki jos haluaa huoneelta-hotellilta modernia & skandinaavista ilmettä, ei näistä kumpikaan sitä linjaa edusta. Mutta tuo Grand Mitsiksen palvelu ja ruoka on parasta mitä ikinä mistään olen saanut. Sijainnista ja hotellin palveluista myös iso plussa!


Vaikka mä olen matkustanut aika paljon lapsesta asti, on Kreikka vaan lähinnä mun sydäntä.

Listaan tähän alle maat ja saaret joissa olen ollut niin saa vähän osviittaa, että on sitä muutakin nähty kuin Kreikkaa ;).

Aloitetaan Ahvenanmaasta vaikka se Suomelle kuuluukin :):

Eli:

Ahvenanmaa
Ruotsi
Gotland (Ruotsi)
Norja
Tanska
Viro
Saksa
Itävalta
Andorra
Italia
Hollanti
Belgia
Espanja
Mallorca (Espanja)
Israel
Meksiko
Thaimaa
Portugali
Turkki
Iso-Britannia
Kreikka:
Santorini,
Kreeta,
Kos, 
Rodos,
Halkidiki
Kanariansaaret:
Fuerteventura,
Gran Canaria,
Lanzarote,
Teneriffa


Unohdinkohan jonkun...No, siinä oli nyt ainakin suurinosa paikoista.
Muutamassa olen käynyt vain kerran, mutta suurimmassa osaa useamman. 

Koko tuosta listasta jos täytyy valita yksi paikka, yksi lempipaikka on se Kreikka!
En pääse siitä yli tai ympäri :).

Siellä kaikki omat lomatoiveet ovat aina kohdanneet.

Toki monia maita, varsinkin kaukomaita on näkemättä.

Eri kulttuureita on kuitenkin lapsesta asti tottunut näkemään ja matkailu on mulla verissä. Nykyinen elämäntilanne ei vaan anna matkustamiselle niin paljon mahdollisuuksia, ainakaan tällä hetkellä.

Rodokselle menisin ja menemme varmasti vieläkin uudestaan. 
Vaikka saari on pieni jäi sieltä vieläkin paljon näkemättä.

Tämä on siinä mielessä helppo kun miehenikin on tähän ihastunut kaikista maista missä ollaan yhdessä oltu, mm. Espanja, Thaimaa, Meksiko..


Näihin lomatunnelmiin, 
iloa päivääsi :).



Tiinamaria

Style by Tiinamaria Facebookissa ja nyt myös Instassa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti