keskiviikko 31. toukokuuta 2017

Pikavisiitti mökille - Beach house




















Viime lauantaina käytiin päiväsellä mökillä, ensimmäistä kertaa talven jälkeen.

Nämä kuvat ovat ns. meidän mökistä. Eli (vanhempieni) mökkipaikalla on kolme erillistä mökkiä.
Niistä on vuosien varrella tullut jokaiselle ne "omat mökit".
Mökkitontti on iso rinnetontti ja tämä meidän, saunallinen mökki on alimpana rinteessä ja järven rannalla.

Sitä olen useampaankin kertaan vuosien varrella sisustellut, mutta viime ja edellis vuonna se koki suurimmat muutokset kun lattia maalattiin harmaaksi ja katto valkoiseksi. Myös ikkunalistat ovat harmaat.

Lisäksi vanha takka purettiin ja tilalle asennettiin uusi takka. Näiden muutosten myötä koki sisustus viime kesänä myös pienen muutoksen ja sisustelin sitä "Beach house" teemalla.

Se on teema mistä pidän todella paljon!
Oma koti on kyllä paljon hillitympi ja yksinkertaisempi, mutta pidän kyllä kovasti myös muista tyylisuuntauksista.

Beach House

Tämä on just passeli meille <3.


Ennen koko mökki oli katosta lattiaan saman värinen kuin seinät ja se oli  t o d e l l a  tumma.
Nyt on toisin, seinät tulevat ihanasti esille ja vaalea sisustus antaa lisää valoa.
Mökki on aika pieni, on vain tämä yksi yhtenäinen tupa, eteinen, pukuhuone ja sauna joka itseasiassa on kyllä aika iso mökkiin nähden.


Viiden vanha olin kun isoäitini paikan osti ja tällöin mökkejä oli kaksi. Vanhempani rakennuttivat sitten tontille vielä sen kolmannen.

Eli ihan muksusta asti on täällä kaikki kesät vietetty. 
Se mua varmaan maalle Helsingistä helposti ajoikin 7,5 vuotta sitten :D. No ei, mutta ehkä helpotti kun oli tottunut myös tietynlaiseen maalaiselämään kaupunkilaislapsena.

Kun olin pieni mä taisin kyllä viettää enemmän aikaa läheisessä sikalassa kun mökillä :D.
Kyllä, minä, sikalassa. Ja rakastin sitä.
Sinne oli päästävä aina kun mökille päästiin. Jätskipalkalla mä tein siellä tallihommia sen lisäksi, että paijailin ja pussailin niitä pieniä poikasia kyllä tuntitolkulla.

En muista olenko koskaan kertonut, mutta se oli vuosia mun haave, oma possu.
Mieheni ei siihen koskaan vaan ole suostunut :D. 
Muuten meillä olisi töpselinenä kotona.
Ja tämäkin asia varmasti sieltä lapsuudesta tulee!


Ei kyllä suostuneet vanhempanikaan lapsena vaikka kuinka yritin saada omaa sikaa :D.

Voi töpselinenät <3.

Enää tätä sikalaa ei siellä ole, joten en pääse enää lieventämään possukaipuuta :).
No, onhan meillä nämä omat (3) töpselinenät kotona jotka muistuttavat kyllä aika monestikkin possuja :D.


Ja toiset vielä pitävät mua hienohelmana, mä inhoon sitä sanaa ja aina kun kuulen jonkun niin musta ajattelevan :D. Ulkoinen olemus ja tyyli mistä pitää ei kerro mitään ihmisestä, muistakaamme sen :).


Melkein sanoisin, että Helsinkiläiseksi mussa asuu kyllä isosti pieni maalaissielu.
Sanoisinko, että 50/50 viihdyn niin maalla kuin ihan keskikaupungilla :). 

Niin kumisaappaissa kuin 10cm koroissa ;).

Uskon, että se tulee myös esiin mun luonteesta?


Pian toivottavasti päästään taas mökille. Vanhempieni mökki (päämökki) vilahtikin facebookissa. Eli se oli se mustavalkoinen :). Se on juuri remontin alla - siitä myöhemmin.


Näihin kuviin ja tunnelmiin, ihanaa päivää!




Tiinamaria
(Style by Tiinamaria, FB & IG)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti