perjantai 21. kesäkuuta 2019

Hyvää juhannusta








Oikein ihanaa juhannusta <3.


Me ollaan tultu mökille Sammattiin jo eilen. 


Vuoden ensimmäinen kerta meille, vanhempani toki kun eläkkeellä ovat, ovat olleet täällä jo paljon. 


Äitini oli pessyt meidän mökin talven jäljeltä, mutta hetki aherreltiin eilen, kun laitettiin talven jälkeen kaikki tavarat taas paikoilleen. 

Kylläpä on taas ihanaa olla täällä sinivalkoisessa kesäkodissa <3.


Osa teistä muistaakin vanhoista jutuista, mutta voisin pienen pikapriiffauksen kertoa tässä. 


Mä olen ollut 5v. kun jo edesmennyt äidin äiti osti tämän mökkitontin järven rannalta, missä silloin sijaitsi kaksi mökkiä. 

Vanhempani rakennuttivat vielä meidän perheelle oman mökin myöhemmin. 

Mökkejä on siis nykyään kolme + neljä. 

Neljä pienempää "mökkiä" koostuu leikkimökistä, puuvajasta, ulkoveeseestä ja varastosta. 

Melkoinen mökkikylä siis ;).


Ns. Meidän mökki on mun sisustama merihenkisellä, sinivalkoisella tyylillä jossa osa kalusteista on isäni rakentamia ja osa mökin mukana tulleita. 

Mä olen vain piensisustuksella ja tekstiileillä lähinnä tuonut merihenkisyyden mökkiin. 


Vanhempieni mökki on juuri valmistunut niinsanotusta julkisivuremontista. 

Mökki on maalattu mustaksi ja se on saanut isomman terassin joka on vielä tänä kesänäkin hieman kasvanut. 

Tämä mökki on ulkoota ihan mun lemppari!! 

Se on niiiiin upea! 


Yläpihalla (rinnetontti) on vielä "punainen tupa ja perunamaa". 


Eli kaikki ovat tyyliltään hyvin erilaisia niin sisältä kuin ulkoota, ja meidän mökit ovat todella mökkejä. 

Sähköt meillä toki täällä on, mutta juomavesi tulee kaivosta ja pesuvesi järvestä :). 


Mulle erittäin rakas paikka kun olen kaikki kesät lapsena täällä viettänyt ja kasvanut. 



Mutta näissä tunnelmissa toivotan oikein ihanaa juhannusta ja laittelen kuvia myöhemmin! 



Rakkaudella, 



Tiina 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti