sunnuntai 11. marraskuuta 2018

Issikkavaelluksella - Hestbakki



















Ihan alkuun, O I K E I N   HYVÄÄ  ISÄNPÄIVÄÄ <3.


Tänään vietetään isänpäivää, mutta eilinen meni mulla Issikkavaelluksella.


Mulla ei ole mitään sen suurempaa "hevos taustaaa", vaan joko muutamilta yksityistunneilta tai Issikkavaelluksilta on mun hevoskokemukset peräisin.

Eniten olen ratsastanut Islanninhevosilla ja viimeiset kerrat olen käynyt Lohjan Hestbakissa.

Eilen sää oli erittäin harmaa ja tihkusateinen, mutta se ei meitä haitannut :).


Hesbakkiin voi muuten varata kuka vaan ajan, oli ennestään ratsastustaustaa tai ei, niin issikkavaellukset ovat ainakin erittäin hyvä vaihtoehto mun mielestä aloittaa ratsastus.

Aikoja sinne voi varata tunneittain tuntihinnalla ja/tai osallistua järjestetylle vaelluksille.


Mun viime kerrasta oli jo muutama vuosi aikaa kun olen hepan selässä ollut.

Sairastuminen kun yllätti ja "vei muutaman vuoden" elämästä.


Vaikka mä en terveyttä takaisin koskaan tulekaan saamaan, on mun tilanne paljon parempi kuin esim. kolme vuotta sitten ja yritänkin elää joka päivä niin täysillä kuin mahdollista!

Kyllä mä myönnän, että kädet oli todella kipeät eilen illalla pelkästään suitsien kiinnipitämisestä, mutta hei, huonomminkin voisi olla, meinaan se, ettei niistä edes jaksaisi pitää kiinni ;).


Yritän aina ajatella positiivisesti ja olla iloinen ja kiitollinen siitä, että ylipäänsä pääsen taas hevosen selkään silloin tällöin, se on vaan jotenkin todella rauhoittavaa.



Varsinkin eilinen vaellus mun osalta oli todella rauhoittava :D :D.

Oli vaellus missä oli sekä ohjaaja, että muut ratsastajat.... ja sitten oli Tiina ja vähän enemmän laiskanpuoleinen heppa, jotka olivat itseasiassa melkein koko vaelluksen ajan "yksinvaelluksella" :D.

Tosiaan Islannihevoset menee YLEENSÄ peräperää kiltisti ja seuraavat edellä olevaa hevosta.
Kun mennään rauhassa, koko jono menee niin tai kun ensimmäinen heppa aloittaa ravin tai laukan, yhtyvät muutkin tähän yleensä ilman "käskyä".

No,eilinen oli mun osalta vähän erilainen :D. 
Ei huvittanut mun pollea laukata tai ravata..eikä edes kulkea jonossa muiden jatkeena.
Me löntysteltiin kaikessa rauhassa kaksisteen hyvän matkan päässä muista.
Monesti ei edes nähty missä muu jono menee.

Jos tämä olisi ollut mun ensimmäinen kerta olisin ehkä hieman panikonut, mutta onneksi sentään useampi kerta on taustalla.

Me sitten laukattiin milloin laukattiin jne., eri tahtiin kuin muut :D.


Tunnin jälkeen mulle kerrottiin, että tämä heppa on monesti tämmöinen, joten aloittelijalle se ainakin olisi siinä mielessä hyvä, että villi se ei ainakaan ole, mutta ei myöskään kyllä sitten ota välttämättä käskyjä vastaan taikka seuraa muuta porukkaa.

Kuulin myös tämän hevosen kääntyneen joitain kertoja takas tallille ihan ominpäin kesken vaelluksen, heheh!

Rauhallinen meno ei mua haitannut yhtään, oli todella rentouttavaa ja itseasiassa ihan kivaakin mennä kaksin. Tosin se ei ole tämän idea :D.


Odotan jo innolla seuraavaa kertaa, mikä tulee menemään kyllä ensi vuoden puolelle.



Voin kyllä lämpimästi suositella Hestbakkia mikäli tekisi mieli päästä Issikkavaellukselle <3.


Ihanaa ja rentouttavaa sunnuntaita!




Tiina



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti