maanantai 29. tammikuuta 2018

Kertakäyttökuluttaja vai kestoklassikoihin sijoittava sisustaja?






Niin kumpaa minä olen - Kertakäyttökuluttaja vai kestoklassikoihin sijoittava sisustaja?


Monen bloggaajan kodista voi saada kuvitelman, että tekstintuottajan kotona vaihtuu kalusteet ja tavarat 
K O K O A J A N.

Kokoajan hankitaan uutta, onko näin?

No, toki moni bloggaaja tekee myös yhteistöitä eri yritysten kanssa ja tämän takia monen kotona uutta ilmettä tulee jo tästäkin syystä.

Ja koska meitä on jokalähtöön, osa bloggaajista tekee jonkun yhteistyön vain palkan takia, rahan siis, kuvaa jonkun tuotteen tai tavaran vain kerran, tekee siitä jutun ja myy sen eteenpäin. Ei tämä mikään salaisuus ole. Eikä sekään kiellettyä toki ole. Yritys on tässä tapauksessa sopinut etukäteen esim. yhden näkyvyyden tai x-määrän tiettyä korvausta vastaan. Eihän tätä x-juttua ole pakko kuvata toiste.


Itse en kuitenkaan kuulu niihin, koska en muutenkaan ole mikään kertakäyttökuluttaja!


Jos mä teen jonkun kanssa yhteistyötä, mä oikeasti myös haluan tehdä tämän yhteistyön ja jos kyse on tavarasta, täytyy tämän tavaran olla myös semmoinen minkä itse voisin ostaa. Mitä pidetään ja käytetään ihan niinkuin kenen vaan normaalissa elämässä. 
Toisia juttuja, kalusteita, tavaroita, vaatteita pidetään siihen asti, että se on täysin kulutettu loppuun ja toisiin taas kyllästyy nopeammin. 
Näinhän se menee.


Mutta myös mitä tulee sisustusbloggaajiin, niin varmasti tämmöisen henkilön intohimo on myös se sisustus joka näkyy tämän henkilön kotona ja elämäntyylissä. Vähän niinkuin harrastuksen muodossa.
Blogilla näitä ideoita jaetaan kaikille haluaville, myös niille muille sisustusharrastajille, mukaanlukien muut bloggaajat, ovathan nämäkin ihan tuikitavallisia ihmisiä.


Mä itse siis olen ehdottomasti ihminen kuka satsaa aikaa kestäviin kestoklassikoihin.


Meidän kotoa löytyy paljon tavaroita mitkä mä olen ostanut mun ensimmäiseen kotiin kun olin 18v. ja mitä käytetään tänäkin päivänä.


Mitä tulee meidän nykyisen kodin kalustuksiin.
Sohva, ruokailutilan kaappi ja senkki, työhuoneen kalusteet, makuuhuoneen lipasto, yöpöydät ja sänky, korituoli yläkerran aulassa, kaikki muut verhot lukuunottamatta eteisen ja keittiön verhoja ovat olleet koko tämän 8v. meillä tässä talossa. 
Osa näistä kalusteista on kulkenut jo mukanani/mukanamme sitäkin kauemmin, esim. yläkerran pikkuhuoneessa on vaatekaappi jonka isäni on mulle tehnyt kun olin alakouluikäinen.

Maku on siis jokseenkin ollut vuosia sama, klassinen!

Isoimmat muutokset kalustepuolella on meidän ruokapöytä, mieheni tekemä pöytä joka on ihastuttanut meidän arkea reilu vuoden verran.

Jo tämä pöytä ja uudet ruokapöydän tuolit modernisoi meidän muuten klassista kotia.
Makuuhuoneen ja yläkerran aulan Vittsjö-hyllyt jatkoivat tätä modernimpaa ilmettä yläkertaan.


Tykkäänkö mä sitten kaikesta mitä meillä tällä hetkellä on?

En voi sanoa, että en tykkäisi, mutta kyllä mä muutamiin juttuihin kaipaisin myös uutta ilmettä. 
Näitä ovat mm. verhot, haluaisin muuttaa kotimme, mahdollisesti kaikki verhot (lukuunottamatta keittiö ja eteinen) yksivärisiin pellavaverhoihin.

160cm sängyn tilalle haaveilen 180cm sängystä. Käsieni takia mulla on öisin kunnon tyynyviritykset mun käsille ja 180cm olisi jo tästäkin syystä käytännöllisempi :).
Mutta myös myönnän, että kaipaan hieman erilaista tyyliä siihenkin.
Yöpöydistä tykkään, mutta ne voisivat olla myös vaihtelun vuoksi sirommat. 


Joissan tavaroissa ja kalusteissa satsataan enemmän, on se sitten laatu (esim. meidän nahkasohvaan aikoinaan sijoitettiin enemmän ja se oli kyllä yksi parhammista sijoituksista kalusteissa) tai jokin aikaa kestävä designklassikko, kuten esim. kuvassa näkyvä Alessin sitruspuristin, 90-luvun designikoni, joka tulee olemaan varmasti käytössä niin kauan kuin henki pihisee.


Mulla (meillä) on tietyt lempimerkit sisustuksen designklassikoihin, näitä ovat mm. Iittala, Georg Jensen, Arabia, Alessi, Vitra, Hay, Kartell.
Muita lempibrändejä ovat mm. Balmuir, Design Letters, Riviera Maison.


Vaatteen, kalusteen tai tavaran ei tarvitse olla merkkiä, vaan omaa silmää miellyttävää.


Tästä ovat hyvä esimerkki meidän ruokapöydän tuolit, mutta siihen palaan omalla postauksella ;).


Sama pätee vaatekaapin sisältöön. Meidän kummankin vaatekaapit sisältää ihan sitä "perus ketjukamaa", kuin eri merkkibrändien vaatteita. Vuosien varrella on huomannut ja oppinut mitkä vastaa omaa hinta-laatusuhdetta missäkin jutussa. Toisiin panostetaan enemmän ja toisiin vähemmän.



Kertakulutukselle tiukka "EI KIITOS"  ja aikaa kestäville asioille KIITOS, KYLLÄ !






Ihanaa päivää!






Tiinamaria
Style by Tiinamaria Facebookissa ja nyt myös Instassa







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti