keskiviikko 17. huhtikuuta 2019

Synttärit






















Aurinkoista keskiviikkoa <3.


Mun tekisi mieli sanoa: 
"meillä on ihan kesä"!

Tänään on ollut niin mielettömän aurinkoinen ja lämmin päivä meillä, että puutkin ovat vihertyneet.

Ihan mahtavaa!



Mä täytin tänään 36v. ja niitä ollaan kahden kesken "juhlittu" kotosalla.

Halusin ravintola illallisen sijaan tehdä kotona ruokaa vähän pidemmän kaavan mukaan.


Lampaankaretta, perunanyyttejä, parsaa, sekä mozzarellasalaattia ja jälkkäriksi mämmiherkku!


Olen nyt ihan rehellinen ja myönnän, että söin mämmiä elämäni ensimmäistä kertaa.
Se on aina kuulunut mulla niiden muutaman, harvan ruuan joukkoon joka ei vaan palvele mun makunystyröitä, mutta näin niin herkullisen näköisen reseptin viikolla, että oli aivan pakko sitä kokeilla!


Tiedä sitten oliko se jo reilu viikon kateissa olleen makuaistin (kiitos flunssan) vai oliko se tämä yhdistelmä, mutta mä pidin tästä!

Samu, kuka mämmiä on syönyt edes hitusen verran enemmän kuin minä yleensä, sanoi tämän olleen PARAS mämmiruoka ikinä!


Mämmijälkiruuan tein tällä Suklaapossun ohjeella.


Lampaankaretta tein myös elämäni ensimmäistä, mutta en viimeistä kertaa!

Sitä toki olen syönyt aiemmin, mutta en ole itse tehnyt.

Näin ensikertalaiseksi sanoisin, että ei olisi voinut onnistua paremmin.

Kylkeen keitin parsaa, mutta perunoiden osalta menin nyt helpoimman kautta ja ostin Lidlin valmiita perunanyyttejä pakkasesta.

Jos tulevan viikonlopun Menuuseen ei kuuluisi valkosipuliperunoita, olisin tehnyt niitä :).


Paistoin kareen "läskipuolta" ensin 3 minuuttia ja sen jälkeen toista puolta 2 minuuttia, jonka jälkeen laitoin kareen perunoiden kanssa samalle pellille uuniin 200 asteeseen n. 17 minuutiksi.

Luin jonkun ohjeen jossa luki 15-18 minuuttia, mutta mä menin kultaisen keskitien mukaan nyt hieman riskillä.

Karetta olisi hyvä pitää uunin jälkeen vielä 10 minuuttia esim. folion sisällä, mutta mä leikkasin sen heti paloiksi lautaselle koska perunat olisi ehkä muuten jäähtyneet.



Lammasta löytyy "kokonaisessa" muodossa vielä sunnuntaina, joten pääsiäisruokia on vielä edessä.



Samu kysyi multa synttärilahjatoivetta tossa joitain päiviä sitten johon kyllä vastasin, että 

"En oikeasti tarvitse mitään, mutta jos haluat välttämättä jotain ostaa, niin osta vaikka mun Pandoran käsikoruun yksi hela lisää, mutta osta mielellään joku mikä muistuttaa sua musta"!

Tällä "teemalla" mentiin ja näytän myöhemmin mikä herralla tuli musta mieleen, aika suloista sanon minä :).



Mä naurahdin tänään kun otin jo talvella ostamani uudet kevätpopot vihdoin käyttöön, että en mä kauheasti tässä 20 vuodessa ole muuttunut ;).

16-vuotiaana viimeksi Superstarit omistanut ja heti perään 36 ;).

No onneksi sentäs oikeasti siitä iästä on paljon saatu järkeä päähän ja elämänkokemusta mitä ei rahalla voi ostaa!


Instan puolelle laitoin pari hauskaa kuvaa miltä olen 16 vuotiaana näyttänyt, voi apua :D :D.


Näihin  kuviin ja tunnelmiin,


Aurinkoista ja lämmintä pääsiäistä!




Tiina



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti